به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در جلسه هیئتمدیره سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات کشوری، آیین بهره برداری رسمی فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان با پنج و نیم کیلومتر مسیر و شش ایستگاه جدید برگزار میشود.
وی افزود: علاوه بر تکمیل خط شرقی مترو، سرفاصله مرحله دوم فاز سه خط یک در مسیر آزادی تا صفه به ۱۵ دقیقه میرسد و مدت زمان مسافرگیری در کل خط تا ساعت ۲۱ افزایش خواهد یافت.
افزایش ساعت بهره برداری مترو در مسیر آزادی- صفه
هم چنین، مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر اقدامات نهایی برای برقراری، راهاندازی و فعالیتهای دیگر تونل شرقی در مسیر قدس تا آزادی در حال انجام است، خط کامل خواهد شد و قطارهای مترو میتوانند بدون هیچ گونه مشکلی از این قطار استفاده کنند.
جواد شعرباف افزود: قرار است که ساعت بهرهبرداری در مسیر آزادی تا صفه از ۱۵ به ساعت ۲۱ برسد و استفاده مردم از این حمل و نقل پاک، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
بودجههای اندک پاسخگو نیست
محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان این که ساخت پروژههای بزرگی چون مترو، نیازمند تأمین مالی قابل توجه و گسترده است و باید بودجههای خوبی در این زمینه اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: پروژه خط دوم قطارشهری اصفهان از نظر مالی نیازمند اختصاص بودجه مناسب است و بودجههای اندک در این زمینه پاسخگو نخواهد بود بنابراین باید در این خصوص حرکتهای جدی صورت گیرد.
پارکسوارهایی در مجاورت ایستگاه های مبدأ و مقصد، تعبیه میشود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: به محض اینکه خط یک متروی اصفهان به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد، فعالیتهای لازم در خصوص یکپارچهسازی سیستم حمل نقل شهر اصفهان صورت میگیرد.
علیرضا صلواتی اتصال خطوط مترو و اتوبوسرانی در شهر را مهم خواند و افزود: قرار است پارکسوارها (پارکینگ تشویقی) در مجاورت ایستگاه های مبدأ و مقصد، تعبیه شود و برنامهریزی بهگونهای صورت گیرد که مردم بتوانند به منظور حمل و نقل درونشهری خود از ظرفیتهای مختلف به خوبی بهره لازم را ببرند.
موضوعات مالی از دغدغههای مهم خط دوم مترو به شمار میرود
مجری خط دوم قطارشهری اصفهان در ادامه جلسه هیئتمدیره سازمان قطارشهری اصفهان گفت: اقدامات مختلف برای مطالعات، انتخاب مشاورین، پیمانکاران، مناقصات و ساخت خطوط متروی در حال انجام است و تلاش میکنیم که با جدیت در این زمینه اقدامات مختلف را عملیاتی کنیم.
محسن واعظی فر ادامه داد: در حال حاضر موضوعات مالی از دغدغههای مهم خط دوم متروی اصفهان به شمار میرود و تلاش میکنیم که با رفع این مسائل، اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بزنیم.
احداث مجتمعهای ایستگاهی خط دو با نگاه جدید
رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: مجتمعهای ایستگاهی خط دوم متروی اصفهان با نگاه جدید باید احداث شود و تعیین تکلیف این موضوع به سرعت عملیاتی شود.
نصیر ملت تاکید کرد: بدون شک ارزش افزوده مجتمعهای ایستگاهی به میزان قابل توجهی بر فعالیت خط دوم قطارشهری اثرخواهد گذاشت.
نظر شما