مراجعات نزاع و سقط درمانی دراصفهان افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار مراجعات به دلیل نزاع و سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان افزایش یافته است.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بااشاره به آمار دو ماهه مراجعات نزاع به پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۲۵۳ نفر به دلیل ثدماتی ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این تعداد نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال دوهزار و ۴۵۲ زن و چهار هزار و ۸۰۱ مرد به مراکز پزشکی قانونی به دلیل صدمات ناشی از نزاع مراجعه کرده‌اند، گفت: آمار رو به رشد نزاع در جامعه نگران کننده است  ضروری است که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین از افزایش مراجعات برای دریافت محوز سقط درمانی در اصفهان خبر داد و گفت: سقط درمانی ریشه‌های مختلفی دارد که البته به لحاظ پزشکی برخی از دلایل ذکر شده قابل اثبات نیست اما آنچه شاهد آن هستیم افزایش مراجعات برای این منظور به مراکز پزشکی قانونی اصفهان است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر ۱۴۴ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، افزود: ۱۱۴ نفر از این افراد موفق به دریافت این مجوز شده‌اند.

سلیمانی پور با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی است، تصریح کرد: این مجوز  تنها درمواردی که جنین زیر چهار۴ ماه سن داشته  باشد، واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد، صادر خواهد شد.

کد خبر 346170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.