شب‌نشینی در بزرگداشت دو اسطوره موسیقی

همزمان با سالروز درگذشت استاد حسن کسایی و استاد جلیل شهناز، شب‌نشینی اهالی فرهنگ و هنر در بزرگداشت دو اسطوره موسیقی ایران در تکیه سیدالعراقین مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۵ خردادماه سالگرد فوت استاد حسن کسایی و ۲۶ خردادماه نیز سالگرد فوت استاد جلیل شهناز است. این دو شخصیت از اسطوره‌های موسیقی کشور هستند که همراه با استاد تاج اصفهانی سالیان دراز خدمات ویژه و ارزنده‌ای را در زمینه موسیقی ارایه کرده‌اند و در واقع استاد کسایی، استاد شهناز و استاد تاج سه یار دیرینه بوده‌اند.

وی افزود: دو استاد عزیز یعنی استاد کسایی و استاد شهناز در خردادماه اتفاق افتاده است، به همین دلیل بنا به پیشنهاد واحد ارتباط با هنرمندان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصمیم گرفتیم بر سر مزار استاد کسایی در تکیه سیدالعراقین تخت فولاد، ویژه‌برنامه‌ای برای این دو عزیز برگزار کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: استاد حسن کسایی در تکیه سیدالعراقین تخت فولاد مدفون هستند و استاد شهناز در اصفهان مدفون نیستند، اما در مجموعه تخت فولاد سنگ‌های نمادین اساتید بزرگ اصفهان قرار داده شده‌اند و برای اولین‌بار نیز سنگ نمادین استاد شهناز نیز در این مجموعه نصب خواهد شد و به این ترتیب بزرگداشتی برای این دو شخصیت و این دوست جدانشدنی در تختف فولاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، شب نشینی اهالی فرهنگ و هنر در بزرگداشت دو اسطوره موسیقی ایران "استاد جلیل شهناز" و "استاد حسن کسایی" جمعه ۲۵ خردادماه ساعت ۲۱:۳۰ در تکیه سیدالعراقین مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، واقع در خیابان فیض، کوچه لاله برگزار می‌شود.

کد خبر 346015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.