ایمان، می تواند پزشک قدرتمند شما باشد

این روزها به خاطر مشکلاتی که همه ما با آن روبرو هستیم در بعضی لحظات شاید کمی ایمانمان ضعیف شود و حس کنیم در این دنیا بی پناه هستیم. جالب است بدانید به گفته محققان دانشگاه اوهایو اگرمی خواهید زندگی طولانی تر و آرامش بیشتری داشته باشید شاید لازم باشد کمی ایمانتان را قوی تر کنید.

به گزارش ایمنا از HealthDay News، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو پس از یک مطالعه بلندمدت اعلام کردند که افراد باایمان به پزشکی قدرتمند متصل هستند که به آنها کمک می کند تا آرامش و مدیتیشن را به صورت عملی تجربه کنند. این محققان حدود ۱۱۰۰ نفر از سراسر ایالات متحده را مورد آزمایش قرار دادند. آنها دریافتند که عمر افرادی با اعتقادات مذهبی تقریبا چهار سال بیشتر از کسانی است که بدون اعتقاد مذهبی وایمان زنگی می کنند.

پس از آنکه محققان جنسیت و وضعیت زندگی افراد را محاسبه کردند، متوجه شدند که دو عامل تاثیری مهم بر طول عمر و این افزایش عمر چهار ساله دارند.

دکتر لورا والاس، نویسنده ارشد نشریات دانشگاهی نیز در این رابطه می گوید: وابستگی مذهبی آنقدر  قوی است که بر طول عمر تاثیر می گذارد، زیرا در طول سال ها زندگی باعث می شود با قدرت ایمان از خدا کمک بخواهید وآرامش تان هم بیشتر بشود.  

این مطالعه نشان می دهد بسیاری از افراد مذهبی و با ایمان، داوطلبانه در انجمن های خیریه واجتماعی یا مذهبی عضو می شوند که ثابت شده است عضویت در این گروه های اجتماعی  با امید به زندگی طولانی تر مرتبط است.

بلدین وای، استاد روانشناسی نیز در این رابطه می گوید: این مطالعه شواهد قانع کننده ای مبنی بر وجود ارتباط بین مشارکت مذهبی در گروه های خیریه وعمر طولانی تر افراد دارد.

به گفته او که قوانین و راهنمایی های دینی بسیاری از ادیان، شیوه های ناسالم زندگی مانند مصرف الکل و مواد مخدر را محدود می کند.

بلدین وای می گوید: بسیاری از ادیان روش های اقدامات کاهش استرس مانند قدردانی، نماز یا مراقبه را آموزش می دهند که سلامت روان شما را تقویت می کند.

این مطالعه در مجله علوم اجتماعی روانشناختی و شخصیتی اوهایو منتشر شده است.

کد خبر 345964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.