استان اصفهان شرایط مناسبی برای کسب و کار ندارد

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در کشور از محل طرح‌های تملک دارایی‎های سرمایه‌ای حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز(چهارشنبه) در آیین معارفه فرماندار جدید گلپایگان اظهار کرد: بخشی از شرایط حساس و بحران کنونی اقتصادی در کشور متأثر از موضوعات بین المللی است.

وی گفت: فرماندار جدید با تجربیات کاری و با یک برنامه‌ریزی دقیق با همگرایی در بین مسئولان شهرستان در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مهم شهرستان حق آبه کشاورزی و مدیریت سد کوچری است.

وی گفت: شهرستان گلپایگان با توجه به موقعیت کشاورزی و دامپروری و وجود ۵۰ هزار رأس گاو شیری و بزرگترین تولید کننده لبنیات کشور به هلند ایران معروف بود، اما این تعداد گاو شیری به ۳۰ هزار رأس کاهش یافته است.

بختیار با بیان اینکه تالاب شور گلپایگان در سال ۵۹ زهکشی و به اراضی کشاورزی تبدیل شده است، گفت: پس از احداث سد کوچری که با هدف تأمین آب شرب و صنعت ۱۰ شهرستان و استان قم راه اندازی شد شاهد خشک شدن بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هستیم.

وی اظهار کرد: امروز سند حق آبه در دست مردم گلپایگان است و در کمسیون تخصیص آب وزارت نیرو به تصویب رسیده است، اما چالش بزرگ در این میان مدیریت سد کوچری است که با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی به جای تحویل دادن به مدیریت آب استان قم به یک شرکت بی طرف تحویل داده شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد اشتغال جوانان باید فضای کسب و کار در داخل کشور و استان و شهرستان فراهم شود.

وی افزود: در استان شرایط برای ایجاد فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری نسبت به سایر  استان‌ها شرایط مناسبی نیست چراکه در استان سرمایه‌گذاران با چالش‌های زیاد و بروکراسی اداری مواجه می‌شوند.

بختیار با بیان اینکه در استان اصفهان باید فرآیندهای سخت تولید و اشتغال را کاهش دهیم، افزود: در فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از شش هزار فرایند سخت‌گیری برای کسب و کار توانستیم ۸۰۰ فرایند را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار فرایند بسیار سخت و پیچیده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که در استان اصفهان شرایط سختی وجود دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رشد سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و رفع بیکاری که بزرگترین دغدغه مردم استان اصفهان است باید برنامه ریزی کرد. 

وی افزود: در سال جاری ۲۰ درصد از منابع بر تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور از محل طرح‌های تملک داراییهای سرمایه‌ای  که حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده از منابع تجهیز شده است.

بختیار ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت یک هزار میلیارد تومان از منابع تجهیز شده است و امسال به لحاظ تأمین منابع علاوه بر این یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در اختیار داریم.

وی گفت: امسال از لحاظ منابع شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال و تولید در کشور داریم و باید برنامه‌ریزی مدونی شود.

کد خبر 345946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.