علوم پزشکی اصفهان، ششمین دانشگاه برتر کشور شد

در آخرین ارزیابی دانشگاه های کشور، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه ششم برترین دانشگاه های علوم پزشکی را کسب کرد.

 به گزارش سرویس علمی ایمنا، این ارزیابی  بر اساس فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه ها در ۵ محور کمیت علم، کیفیت علم، تولید علم فناورانه و نوآورانه، فعالیت‌های اجتماعی، دیپلماسی علمی و کیفیت محتوای علم، ۸۹ دانشگاه کشور انجام  شد.

در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و علوم پزشکی مشهد در رتبه های اول تا سوم  ودانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رتبه ششم قرار دارد.

 علی گزنی، مجری نخستین نظام رتبه‌بندی ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ایسنا گفته است اطلاعات رتبه‌بندی بر اساس آن دسته از مقالات دانشگاه‌های کشور است که در مجلات و کنفرانس‌های نمایه‌شده در پایگاه استنادی اسکوپوس در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند. به غیر از شاخص‌های رشد، برای هر شاخص متوسط فعالیت دانشگاه در همین دوره پنج ساله مبنای رتبه‌بندی قرار گرفت. برای شاخص رشد، متوسط عملکرد دانشگاه در شاخص در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ محاسبه شد.

وی گفته است بررسی مقالات اسکوپوس ۸۹ دانشگاه ایران طی ۵ سال اخیر نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد دانشگاه‌ها از لحاظ کمیت تولید علم رشد داشته‌اند. در تولید علم فناورانه و نوآورانه و کیفیت تولید علم ۸۰ درصد دانشگاه‌ها و در توسعه تعاملات علمی نیز ۷۵ درصد آنها رشد کرده‌اند.

کد خبر 345651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.