روز جهانی قدس از معجزات انقلاب اسلامی است

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: روز جهانی قدس از معجزات انقلاب اسلامی به شمار می آید که به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) طراحی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مسئولان و مردم شهرستان لنجان اظهار کرد: بهترین نماد تقوای الهی دفاع از نوامیس مسلمانان و مبارزه با دشمنان خدا و دین مبین اسلام است و یکی از تجلی گاه های آن راهپیمایی روز جهانی قدس است.

وی افزود: روز جهانی قدس از معجزات انقلاب اسلامی به شمار می آید که به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) طراحی شد و امروز چهل سال از عمر این ابتکار می گذرد.

امام جمعه شهر زاینده رود با بیان اینکه درباره قدس دو سؤال اساسی وجود دارد، گفت: برخی سوال می کنند چرا قدس، چرا فلسطین، چرا دفاع از فلسطین، چرا مبارزه با اسرائیل، این ها تا کی ادامه دارد و کی بناست این مسئله تمام شود؟ آن چه امام خمینی(ره) در دفاع از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین به عنوان وظیفه انسانی، عقلی، دینی و انقلابی، طراحی کرد، مبنای دینی، انسانی، عقلی و بین المللی دارد.

وی ادامه داد:حکایت مؤمنان در دوستی و مهربانی با یکدیگر و دلسوزی برای یکدیگر، حکایت پیکر آدمی است که هر گاه عضوی از آن به درد آید، سایر اعضای بدن با شب نخوابیدن و تبدار شدن، با آن همدردی می کنند و امام علی (ع) می فرماید: هر کس نزد او مؤمنی خوار شود ولی او را یاری نکند، در حالی که قادر بر نصرت وی باشد، خداوند عزوجل، روز قیامت نزد تمام خلایق او را خوار خواهد ساخت.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد:باید توجه داشت هیچ کافری حق ندارد بر مسلمانی سلطه داشته باشد و هیچ مسلمانی حق ندارد زیر سلطه کفار باشد از سوی دیگر طبق فتوای مراجع بزرگ جهان اسلام دفاع از نوامیس مسلمانان بر همه مسلمانان واجب است و اگر کشورهای اسلامی و مرزهای آن را دشمنان احاطه کنند بر همه مسلمانان واجب است بدون هیچ قید و شرطی، با تمام وسایلی که در توان دارند و با جان و مال خود، از آن دفاع کنند.

وی عنوان کرد: بر این اساس است که می بینیم آیت الله محمد تقی شیرازی و آیت‌الله حاج سید محمد کاظم یزدی صاحب عروة الوثقی فتوای جهاد صادر و خود در جهاد شرکت می کند.

امام جمعه شهر زاینده رود خاطرنشان کرد: به همان دلیل که با هزینه های کلان با بی سوادی و جهل مبارزه می شود، با واکسینه کردن افراد از بیماری های لاعلاج و واگیردار پیشگیری می شود و...به همان دلیل باید با دفاع از آرمان های فلسطین از نفوذ اسرائیل در منطقه برای آسیب رساندن به ملل منطقه جلوگیری کرد.

وی افزود: امروز آزادی خواهان دنیا هم منطق حمایت از فلسطین را پذیرفته‌اند از سوی دیگر در مراودات بین المللی مرسوم است که چند کشور هم پیمان بشوند و یک دیگر را کمک کنند.

وی با اشاره به نتایج تعیین شده در خصوص روز جهانی قدس و مبارزه با اسرائیل گفت: بعضی از نتایج تعیین روز جهانی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین عبارت است از دل جویی که این مسئله در راهپیمایی روز جهانی قدس نمایان شده و مرحمی بر رنج چندین ساله ملت فلسطین است.

امام جمعه شهر زاینده رود عنوان کرد: از سوی دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس، نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین قرار گرفته و به تاریخ طولانی مبارزه با اسرائیل، اصالت بخشید همچنین دفاع از نوامیس مسلمانان را عملی کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس، بین مسلمانان جهان اتحاد ایجاد کرد و به مسلمانان فهماند که چون دانه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اید باید در برابر استکبار که با تفرقه، قصد چپاول سرمایه مسلمانان را دارد به رهبری مرجعیت دینی متحد شد.

صفرزاده تهرانی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس، سبب مجد و عظمت اسلام و مسلمانان شد، به مسلمانان هویت و به اسلام عظمت داد، مبارزه با اسرائیل نزد مسلمانان به عنوان یک ضرورت به حساب آمد تا در دراز مدت با خیانت سران به فراموشی سپرده نشود و رابطه با دشمن بشریت عادی نشود.

کد خبر 345468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.