امام خمینی (ره) تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد

برخوار _ امام جمعه دولت آباد گفت: با مطالعه ای در شخصیّت مرحوم حضرت امام خمینی (ره)، به این نتیجه می رسیم که ایشان تمام زندگی خود را وقف اسلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد، چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و اظهار کرد: تلاش های علمی، تألیفات و آثار حضرت امام (ره) بیانگر وقت گذاری و تلاش های حضرت امام برای احیای دین اسلام است.

وی اظهار کرد: کتاب ولایت فقیه که بحث های علمی آن را قبل از سال ۱۳۴۲ شروع کرده و تلاش های سیاسی حضرت امام، نشان گر این است که دغدغه احیاء و اجراء احکام و دستورات اسلام را دارند و در مبارزاتی که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروع و تا بهمن ۱۳۵۷ که پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت یک جمله یا یک کلام پیدا نمی شود که ایشان تلاش شخصی داشته باشد و برای منافع خود تلاش کند، بلکه خلوص نیّت ایشان کاملاً آشکار است که برای اسلام تلاش می کند.

خطیب جمعه مرکز شهرستان برخوار گفت: حضرت امام (ره) بعد از انقلاب هم در سخنرانی ها و جهت گیری ها، طوری عمل کرد که هدف ایشان پیدا شدن احکام و دستورات قرآن بود و در بحث پذیرش قطعنامه ۵۹۸، در دفاع مقدّس وقتی به ایشان پیشنهاد شده بود که کس دیگری مسئولیت پذیرش را به عهده بگیرد ایشان قبول نکردند و مسئولیت را خودشان قبول کردند و فرمودند: اگر آبروئی داشتم با خدا معامله کردم.

وی افزود: وقتی نوه مرحوم امام (ره) مواضع مخالف نظام گرفته بود دستور برخورد دادند  واقعا با افتخار و کمال آبرو، وظیفه خود را نسبت با اسلام در همه زمینه ها ادا کردند و به رحمت حق پیوستند.

حجت الاسلام محمود آبادی گفت: با نظر مرحوم امام (ره) و انتخاب خوب مجلس خبرگان، شخصی سکانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عهده گرفت که نه تنها نظام را دچار انحراف نکرد بلکه با همان قاطعیت و ایمان نظام را رهبری کرد.

وی اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری این همه دشمن دارد، به خاطر این است که قاطعانه در مقابل انحراف نظام از اهداف خود ایستاده، چه منافقان داخلی و چه دشمنان خارجی، اگر دشمنی می کنند به این دلیل است که نتوانسته اند در ایشان نفوذ کنند.

امام جمعه دولت آباد گفت: کسی نمی تواند خرده بگیرد که مقام معظم رهبری از دستورات خدا و قرآن سرپیچی کرده، کسی نمی تواند بگوید که انقلاب از اهداف و آرمان های خود عدول کرده و کسی نمی تواند بگوید حضرت آقا برای منافع خود این حرف ها و موضع گیری ها را دارد، چون هدف ایشان احیاء و اجرای دستورات قرآن و اهل بیت (ع) است و انشاءالله همه قدردان ولی فقیه و این نظام ولائی باشیم.

وی از برنامه های کانون ازدواج مهر دولت آباد که برای ازدواج جوانان دارند، قدردانی کرد و آن را ظرفیت خوبی در شهر دولت آباد نام برد و گفت: همه باید در این برنامه ها و کار خیر مشارکت کنند تا مشکل ازدواج جوانان حل شود و برکت آن در جامعه نمایان شود.

حجت الاسلام محمود آبادی در پایان حضور گسترده آحاد ملت در راهپیمائی روز قدس در هفته آینده را نشان دهنده اتحاد امت اسلام نام برد و گفت: دشمنان اسلام و کشور گستاخ شده اند و خصوصاً آمریکا با رژیم صهیونیستی همراهی می کند به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد و حضور آحاد ملت در این راهپیمائی، باعث دلگرمی مسلمانان جهان به خصوص مردم مظلوم فلسطین برای مبازه با رژیم اشغال گر قدس می شود.

نماز جمعه شهر دولت آباد این هفته در جوار امامزاده ابراهیم ابن موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد و هفته آینده بعد از راهپیمایی روز جهانی قدس در مسجد جامع شهر دولت آباد برگزار می شود.

کد خبر 345118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.