میدان امام علی(ع) تا پایان سال متحول می‌شود

شهردار اصفهان گفت: با پیگیری مباحث باقی مانده در پروژه میدان امام علی(ع) تا پایان سال‌جاری، این میدان متحول می‌شود.

قدرت الله نوروزی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه بررسی و پیشرفت پروژه میدان امام علی (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پروژه مجتمع تجاری کمرزرین و بازار مجاور آن تا پایان سال جمع بندی و به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در زیرزمین میدان امام علی(ع) فضای چند منظوره ساخته شده که تصمیم گیری برای تعیین کاربری آن تا ۱۵ روز آینده نهایی می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی و پیشرفت پروژه میدان امام علی (ع) مقرر شد افکارسنجی انجام شود تا افراد ذی نفع این میدان نیز نظرات خود را منعکس کنند. با هماهنگی های انجام شده و پیگیری مباحث باقی مانده پروژه میدان امام علی(ع)، تا پایان سال این میدان متحول خواهد شد.

تغییرات پی در پی در نوع کاربری‌ها؛ مهمترین مشکلات میدان

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه بازدید از میدان امام علی(ع) به ایمنا گفت: در مجموعه پروژه احیاء میدان امام علی (ع) حدود ۵۲ اثر تاریخی وجود دارد که احیاء آن می توانست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

شیرین طغیانی اظهار کرد: از دید من اجرای این پروژه از ابتدا با مطالعات لازم انجام نشده و بارگزاری آن در چنین منطقه‌ای با این بافت به شکلی صحیح صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه میدان امام علی (ع) می‌توانست در سالیان گذشته با روش‌های دیگری اجرایی شود تا با دخل و تصرف بیش از حد دارای مشکلات بسیار نشود، تصریح کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به سختی‌های بسیار در جابه جایی کسبه این میدان و تغییر کاربری‌ها در طول زمان و در مراحل اجرای این پروژه اشاره کرد به طور مثال مباحث مربوط به تغییرات پی در پی در نوع کاربری زیرمیدان که در طول زمان شکل گرفته اجرای آن‌ را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: احیاء آثار تاریخی مانند سراها، تیمچه و موارد تاریخی و فرهنگی موجود دیگر در محدوده میدان امام علی (ع) که کوچک مقیاس نیز هستند می‌توانست به عنوان محرک توسعه قرار گرفته و سبب پیشرفت پروژه احیاء میدان نیز بشود.

طغیانی اظهار امیدواری کرد: با تاکیدات شهردار اصفهان اجرای این پروژه با خطای کمتر ادامه پیدا کرده و دستاوردهای حاصل از اجرای آن در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 344990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 99 IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    ازمغازه و انبارهای خیابان مشیر جلوگیری کنید ساخت ابنیه وتوسعه بازار در این نقطه وضع اسف باری درمنطقه بوجود می اورد