مرکز پیشگیری و توانمندسازی زنان احداث می شود

با توجه به ضرورت رسیدگی به زنان آسیب دیده، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به احداث «مرکز پیشگیری و توانمندسازی زنان در اصفهان» رای دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با افزایش شهرنشینی و بروز انواع آسیب های اجتماعی لزوم توجه به زنان به عنوان یکی از اقشار مهم و تأثیر گذار جامعه بیش از پیش احساس می شود زیرا زنان به عنوان هسته اصلی نهاد خانواده ها که اولین مرحله از جامعه پذیر شدن افراد است، محسوب می شوند و امروزه بی خانمانی، فقر و نداشتن اشتغال، تمامی شهروندان را تحت شعاع قرار می دهد، به همین دلیل لایحه پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

مسعود مهدویان فر، کارشناس حوزه معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از آسیب های شهر اصفهان بی خانمانی برخی از زنان است، اظهار کرد: آمار دقیقی از تعداد این افراد در شهر اصفهان وجود ندارد اما لازم است قبل از آنکه با آسیب های گسترده آن در جامعه روبه رو شویم بر اساس قانون برنامه ششم توسعه چاره اندیشی کنیم که بازدیدهایی در ارتباط با این موضوع از تبریز و تهران و بررسی نمونه های بین المللی آن انجام گرفت.

وی ادامه داد: تاکید شهرداری اصفهان بر پیشگیری اولیه در ارتباط با این مسائل است که البته سازمان های مردم نهادی در این حوزه ها فعالیت دارند و نیازی به ورود مستقیم مدیریت شهری نیست و می توان از ظرفیت این نهادها استفاده کرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی تاکید کرد:  متولی اصلی رسیدگی به آسیب های اجتماعی بهزیستی بوده و شهرداری تنها کمک کننده است و در حال حاضر تنها به تأسیس یک مرکز در این حوزه ها نیاز داریم.

همچنین فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان فقر و عدم توانمندسازی را مهم ترین مشکلی دانست که در ارتباط با زنان آسیب دیده وجود دارد و گفت: در مرکز پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر قصد داریم کارآفرینی زنان را مدنظر قرار دهیم که البته شهرداری نقش تسهیل گری را داشته و موسسات خیریه و مردم نهاد، عهده دار این موضوع می شوند.

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی گفت: روند رسیدگی به آسیب های اجتماعی تنها هدر رفت اعتبارات بوده زیرا اقدامات هدفمند در دستور کار نبوده است و امیدواریم با راه اندازی این مرکز هدفمندی خوبی در این عرصه به وجود آید.

به گزارش ایمنا، لایحه پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر اصفهان با ۱۲ رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کد خبر 344705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.