لایحه توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان ارایه شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تسریع در ارایه لایحه توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه مبنای انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق از سوی سازمان یونسکو وجود زیرساخت های مرتبط است، لازم است که این لایحه هر چه زودتر به شورا شهر ارایه شود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به ارزش افزوده‌ای که برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان برای شهر ایجاد کرده است و نیز رفع کاستی‌های احتمالی در برنامه‌های آتی، لازم است این برنامه ها مورد نقد و بررسی توسط شهروندان، مدیران مرتبط در شهرداری، نخبگان و مدیران دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

وی تامین بودجه برای پروژه‌های فرهنگی را صد درصد عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نظر مساعد شهردار اصفهان مبنی بر تأمین اعتبار صد درصدی برای بودجه پروژه های فرهنگی، جوازهای مرتبط اعم از معاونت فرهنگی، مدیران مناطق و... اتخاذ شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به فرارسیدن اولین سالگرد انتخاب شورای پنجم اشاره و تصریح کرد: در یک سالگی شورای پنجم اسلامی شهر اصفهان به خودم و همکاران در شورای اسلامی شهر اصفهان این مهم را یادآوری کنم که ما به پشتوانه سردار اصلاحات و رأی مردم به این جایگاه مقدس راه یافته و نباید عهد و پیمانی را که با مردم خود بسته ایم را فراموش کنیم.

روشن به ضرورت تسریع در ارایه لایحه توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سه سال از پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌گذرد و این انتخاب بر مبنای وجود زیرساخت‌های مرتبط در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین جایگاه و اهمیت کلان شهر تاریخی اصفهان در این حوزه بوده است، لذا برای از دست ندادن فرصت‌ها و استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار شهری، ضرورت دارد لایحه توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان سریع‌تر به شورای شهر اصفهان ارایه شود.

کد خبر 344222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.