دولت نمایندگان مجلس را در جریان مذاکرات جدید قرار دهد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: دولت وظیفه دارد گزارش مذاکراتی که با کشورهای اروپایی ، روسیه و چین انجام می دهد را به  مجلس ارائه و نمایندگان را در جریان این مذاکرات قرار دهد.

اصغر سلیمی در خصوص خروج ترامپ از برجام به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به شعارهایی که ترامپ داده بود، وابستگی وی به رژیم صهیونیستی و قولی که به عربستان سعودی داده بود؛ خروج آمریکا از برجام ، قابل پیش بینی بود و نهایتا این قضیه را عملیاتی کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، در خصوص بازتاب بین المللی خروج ترامپ از برجام گفت: چیزی که به همه دنیا مخابره شد و همه دیدند این بود که؛ آمریکا به تعهدات بین المللی پایبند نیست و این ظرفیت خوبی است برای دنیا که بداند آمریکا طرف قابل اعتمادی برای مذاکره نیست.

سلیمی با اشاره به الزامات وضعیت کنونی برای ایران، گفت: در شرایط فعلی لازم است دولت، ملت و مسئولین باهم متحد باشند، وحدت وانسجام خودشان را حفظ کنند و ما باید حتما با ۵ کشوری که با ما در تفاهم هستند، مذاکرات فشرده و سریعی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: البته باید تعهدات عملی و اجرایی و تضمین های محکم از این کشورها بگیریم و اگر این ها بخواهند پیرو آمریکا باشند و فقط در ظاهر برجام را حفظ کنند، ولی به تعهداتشان پایبند نباشد، ما باید برای خروج از برجام برنامه ریزی کنیم ، کما اینکه آماده هم هستیم که هرلحظه سطح فعالیتهای هسته ایی خود را به مراحل بالاتری گسترش بدهیم.

این نماینده مجلس گفت: کشورهای اروپایی، چین و روسیه هم باید بدون بهانه تراشی تعهدات لازم را به ما بدهند وگرنه ما باید در سیاست ادامه برجام، تجدید نظر کنیم.

سلیمی در رابطه با تمهیدات مجلس برای شرایط کنونی گفت: قطعاً باید در کمیسیون امنیت ملی پیگیری های لازم صورت بگیرد و مجلس با تحقیق و تفحص، وظایف خود را انجام دهد. دولت نیز وظیفه دارد گزارش مذاکراتی که انجام می دهد را به  مجلس ارائه و نمایندگان مجلس را در جریان این مذاکرات قرار دهد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین دولت باید توجه داشته باشد تعهداتی که می گیرد، باید تضمین کافی داشته باشد تا کشورهای اروپایی و سایر طرفها نتوانند مانند آمریکا به راحتی، خلف وعده کنند.  آمریکا قبل از خروج از برجام نیز، اجازه نمی داد دیگران تعهدات خود را به درستی عملی کنند؛ بنابراین در شرایط حساس فعلی، مجلس باید مراقبت کند بقیه کشورها از رویه آمریکا پیروی نکنند تا در نهایت منافع کشور به بهترین شکل تأمین بشود.

کد خبر 343869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.