یادواره سردار شهید «قجه‌ای» در زرین‌شهر برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت: یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در زرین‌شهر، زادگاه این شهید برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت تسنیم، سید احسان میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند و بر همین اساس باید از خود بپرسیم آیا حقیقت عند ربهم و حقیقت یرزقون را ما نیز می‌توانیم در این مرحله از زندگی خاکی درک کنیم.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس، وظیفه همه مسئولان و آحاد مردم است، چراکه شهدا، سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: موظفیم با برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم، چراکه نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تجلیل از مقام والای شهدا، مایه بقای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: باید در یادواره شهدا، حال و هوای آن دوران را زنده و بازسازی کنیم و به‌نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید ما با این آرمان‌ها عجین شود و آن‌ها خود در حفظ آرمان‌های اسلام ناب ثابت‌قدم باشند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای گفت: طی سال‌های گذشته یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای با استقبال خوب مردم شهیدپرور شهرستان لنجان به‌ویژه جوانان همراه بوده، اما نیاز است جوانان، این سردار والامقام را بهتر بشناسند، چراکه مقاومت سه‌روزه شهید قجه‌ای و گردان سلمان فارسی بود که سبب شد عراق نتواند نیروهای ما را پس زند و عملیات بیت‌المقدس را با شکست روبه‌رو کند.

وی ادامه داد: در عملیات بیت‌المقدس، نیروهای خودی باید از کارون رد می‌شدند و ۱۶ کیلومتر را طی می‌کردند تا به جاده آسفالته اهواز به خرمشهر که دست عراقی‌ها بود، برسند.

میرزایی اظهار کرد: گردان سلمان از تیپ حضرت رسول (ص) به فرماندهی حسین قجه‌ای توانست این نقطه مهم و حساس را در اختیار بگیرد، ولی تیپ روح‌الله و یک گردان از لشکر امام حسین (ع) موفق نشدند الحاق را انجام دهند و حسین قجه‌ای در منطقه‌ای همچون مثل نعل اسب در محاصره ماند و عراقی‌ها دورتادورش را گرفتند. اگر مقاومت حسین و یارانش نبود، شاید عملیات بیت‌المقدس با شکست روبه‌رو می‌شد.

کد خبر 343453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.