مهرعلیزاده: ثروت امروز ما پشتکار مردم است نه چاه‌های نفتی

استاندار اصفهان گفت: به توان جوانان و همت علمی آن‌ها باور داریم و تهدیدها و فضاسازی‌ها برای ما تهدید نیست و برای آن‌ها ارزشی قایل نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد جشن چهلمین سالگرد مجموعه علمی با ارزش و با کارنامه‌ای بسیار درخشان که مایه مباهات هر ایرانی است، هستیم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و مزاحمت‌ها از سوی کسانی که می‌خواهند آزادی و استقلال مردم ایران را بگیرند، باز هم شاهد روزهای پرافتخاری برای مردم ایران هستیم. چنین افتخاراتی در صحنه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی در دانشگاهی با کیفیت عالی برای مردم ایران باعث افتخار است و منحصر به نسل خاصی نیز نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در مدت این چهل سال از هر دهه نسل‌هایی در جبهه‌های مختلف آمده‌ و در این چهار دهه نقش‌آفرین بوده‌اند، اضافه کرد: افتخاراتی امروز جوانان به عنوان نسل‌های آماده به کار با ابتکار عمل در حیطه‌های علمی و عملی تضمین‌کننده ثبات رشد و پایداری آینده کشورمان در همه ابعاد است و جای بسی افتخار دارد که دانشگاه صنعتی اصفهان امروز چهلمین سال موفقیت خود را جشن می‌گیرد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز سرمایه و ثروت ما است، چاه‌های نفتی نیست که هر لحظه مورد طمع دیگران باشد و به خاطر آن جنگ‌ها و آدم‌کشی‌ها و ترورها به‌وجود آید. موقیعیت‌های دیگری مثل معادن، تسهیلات و تجهیزات موجود در کشور نیز نیست. بلکه آنچه که هست سرمایه فکری، خلاقیت، دلسوزی، وطن‌دوستی، علاقه و پشتکار مردم ایران است که به وجود آن افتخار می‌کنیم  و خوشحال هستیم مکان‌هایی فراهم شده است که بتوانیم در چنین شرایطی امکان پرورش و رشد و شکوفایی و خلاقیت جوانان را به عنوان سکان‌داران آینده نظام فراهم کنیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدوار هستیم در آینده ایرانیان بتواند افتخارات گذشتگان را تکرار و ثابت کنند که با همه بد اخلاقی هایی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت تا جلوی رشد کشور گرفته شود، خم به ابروی ما نیاورده و نخواهد آورد.

مهرعلیزاده تأکید کرد: اینکه یک کشور پس از گذشت یکسال از امضای یک قرارداد بین‌المللی بخواهد پا پس بکشد، پیمان‌شکنی و نوعی عدم پایبندی به حقوق بشر و انسان‌ها در جامعه و عدم پایبندی به مقررات بین‌الملل است و حتی اگر از همراهی کشورهای دیگر هم برخوردار باشد اما لحظه به لحظه از اعتبار و وقار آن کشور در ذهن همه آحاد مردم دنیا کاسته می‌شود.

کد خبر 343408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.