برخورد نظام‌مند با تخلفات شهری صنوف در اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در کشور با تخلفات شهری صنوف در اصفهان به صورت نظام‌مند برخورد می‌شود، گفت: یکی از بازرترین تخلفات شهری صنوف سد معبر است.

حسن محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری پاک از تخلف سد معبر خواهد شد، افزود: رویکرد مدیریت جدید پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان پیشگیری، فرهنگسازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در سالجاری با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیهها، بازرسان اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری و پلیس راهور و انتظامی انجام و با فرایند تعریف شده نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها، تذکرات لازم به واحدهای صنفی متخلف اعلام و چنانچه توجه نشد، برخوردهای قانونی را انجام خواهیم داد.

محمدحسینی با بیان اینکه مرحله نخست نظارت‌های مشترک از واحدهای صنفی که سد معبر آنها همواره باعث گلایه مندی مردم بوده، انجام می‌شود، گفت: از این رو با ۱۰ اتحادیه از جمله میوه فروشان، گل‌فروشان، موتورسیکلت فروشان، تزیینات خودرو، تابلوسازان و فروشندگان اتومبیل وارد مذاکره شده‌ایم.

وی تصریح کرد: از هفته آینده گشت‌زنی‌های مشترک در خیابان‌های سروش با همکاری اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، خیابان صغیر و خیابان طالقانی با همکاری اتحادیه فروشندگان روکش صندلی و تزیینات خودرو انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: چنان‌چه متصدیان واحدهای صنفی که باعث سد معبر شده‌اند به تذکرات داده شده توجهی نکنند، طبق تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برخوردهای قانونی درباره آنها اعمال می‌شود.

کد خبر 343346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.