سازمان میراث فرهنگی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده است

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در صحن مجلس رأی نیاورد، اما لازم است این سازمان از حیاط خلوت دولت‌ها به سازمانی کارآمد تبدیل شود.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه باهدف افزایش بودجه، امکانات و کارآمدی این سازمان مطرح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها رییس جمهور باید بر عملکرد این سازمان در مقابل مجلس پاسخگو است، اما تبدیل آن به ورزاتخانه الزمام پاسخگو بودن وزیر و شفافیت عملکرد آن را به همراه داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت توجه به امکانات داخلی برای توسعه اقتصادی و رونق اقتصادی تأکید فرموده‌اند که در این رابطه استفاده از امکانات گردشگری طبیعی و جذب توریست برای بازدید از اماکن تاریخی، بسیار کارآمد و مفید است.

محمودی تأکید کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان از متوسط کشوری بیشتری است در حالی که این استان دارای مناطق بکر گردشگری و همچنین آثار تاریخی ارزشمندی است که زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال جوانان است.

وی اضافه کرد: نبود نظارت کافی بر عملکرد سازمان میراث فرهنگی باعث شده در مدت حدود ۱۳ سال، شمار کارکنان آن از سه هزار نفر به ۱۳ هزار نفر افزایش یابد و ۱۰ رییس بر مسند ریاست آن تکیه زنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در صحن مجلس رأی نیاورد، اما لازم است این سازمان از حیاط خلوت دولت‌ها به سازمانی کارآمد تبدیل شود.

محمودی تأکید کرد: بی‌توجهی به میراث فرهنگی سبب تخریب آثار تاریخی ارزشمند شده و در بعضی موارد که با اختصاص اعتباراتی در سال‌های مختلف مرمت‌هایی انجام شده از ظرفیت توریستی آن استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: جوانان زیادی علاقه‌مند هستند که در یک یا چند رشته صنایع دستی سرمایه‌گذاری کنند یا اماکن تاریخی را به محل‌هایی برای جذب توریست تبدیل کنند، بنابراین لازم است از آنان حمایت شود.

کد خبر 343281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.