دفتر نمایندگی صنعت غذا و کشاورزی آلمان در جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد

دفتر نمایندگی صنعت غذا و کشاورزی آلمان در جمهوری اسلامی ایران به منظور همیاری و همکاریهای بیشتر با صنعت غذا و کشاورزی کشورمان آغاز به کار کرد تا با توان علمی و عملی خود در این زمینه به توسعه این صنعت در ایران یاری رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال ۱۳۹۵ در راستای انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزرات کشاورزی آلمان و وزارت جهاد کشاورزی ایران، پروژه مشترکی با همکاری وزارت غذا و کشاورزی آلمان، انجمن کشاورزی و فدراسیون شرکتهای تعاونی کشاورزی آلمان و با هدف ارتقاء سطح ارتباطات تجاری و تکنولوژیک دوجانبه راه اندازی شد.

«نیاز سنجی بازار ایران و ایجاد پلتفرمی برای ارتباط بین دو کشور ایران و آلمان، یکی از اهداف اصلی این پروژه است» این صحبت علیرضا احمدی، نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در جمهوری اسلامی ایران است که به خبرنگار ایمنا گفت: شرکتهای ایرانی که علاقمند به دریافت اطلاعات برای فراهم کردن نیاز های تکنولوژیک و ارتباط خود با کشور آلمان هستند، می‌توانند از خدمات این نمایندگی در ایران استفاده کنند و همچنین در زمینه نمایشگاه‌ها و رویدادها که بیشتر به صورت ورکشاپ‌های آموزشی خواهد بود، حمایت لازم از سوی نمایندگی انجام خواهد گرفت.

احمدی با اشاره به وضعیت صنعت کشاورزی در آلمان گفت که بیشتر صنایع در آلمان از جمله بخش کشاورزی، از روشهای سنتی رایج فاصله گرفته و در حقیقت، تکنولوژی را به صورت ملموس وارد صنعت کرده اند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

وی افزود:: بنابراین بدیهی است که بتوان در توسعه تکنولوژیک بخش کشاورزی به طور ملموس از کمک کشور آلمان نیز استفاده کرد، اما ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ایران باید در حوزه انتقال تکنولوژی، رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های متناسب و سازگار شده با شرایط ایران مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی معتقد است با توجه به اینکه غالب شرکت های آلمانی رویکرد بازارهای بین المللی دارند و برای بازار جهانی محصول تولید و صادر می‌کنند و خدمات ارائه می‌دهند، بنابراین برای شرایط آب و هوایی ایران نیز قطعا راه حل های متناسب وجود دارد که در موضوعات خاص می‌توان از وجود کارشناسان مرتبط این کشور بهره جست.

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی بدون شک نیاز به مدرن سازی و ارتقا سطح بهره وری دارد، افزود: توسعه همگام با تکنولوژی روز دنیا، نیاز به «انتقال دانش» دارد و البته شرکت‌های صاحب سبک یا مدرن شده در صنعت کشاورزی در ایران نیز کم نیستند، اما تحول اساسی در این صنعت نیاز به یک حرکت منسجم و البته همه جانبه از سوی تمام بخش‌های درگیر در این صنعت چه دولتی و چه خصوصی دارد.

گفتنی است دفتر نمایندگی صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ساختمان اتاق بازرگانی ایران و آلمان آغاز به کار کرده است.

کد خبر 343253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.