کوروش محمدی: تندیس‌ها به مکث‌های فرهنگی شهر روح می‌بخشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجسمه‌ها می‌تواند روح فرهنگی شهر را ساماندهی کند، گفت: تندیس‌ها می‌تواند نقاط مکث و توقف‌هایی را که در پویایی فرهنگی شهر وجود دارد پوشش دهد و آن نقاط مکث را روشن کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نصب تندیس کاوه آهنگر در میدان آزادی توسط شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجسمه کاوه اثر فاخر هنری است که به دست استاد ایرج محمدی در بیش از ۱۶ سال پیش ساخته شد و در سال ۸۱ در میدان آزادی نصب شد.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو در میدان آزادی در اوایل سال ۸۴ این مجسمه جابه‌جا شده و به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از مترو سال‌ها در انبار خاک خورده است، افزود: با بهره برداری از ایستگاه مترو در میدان آزادی نصب مجدد مجسمه کاوه در میدان آزادی به مطالبه عمومی مردم اصفهان تبدیل شد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته با دستور شهردار اصفهان و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر مجسمه کاوه به آزادی بازگشت، تصریح کرد: شهرداری وظیفه زیباسازی و حفاظت از داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی شهر را دارد و از این رو به مطالبه فرهنگی عموم مردم اصفهان در خصوص نصب مجدد مجسمه کاوه پاسخ داد.

وی  با بیان اینکه کاوه نماد تلاشگری و آزادی خواهی است، افزود: بر اساس منابع باستانی موجود کاوه جزو پهلوانان دوره اساطیری ایران و از منطقه فریدن اصفهان بوده که به عنوان یکی از اسطوره‌های شاهنامه نیز نام‌گرفته و ایستادگی و ستم ستیزی مردمان اصفهان را نیز نشان می‌دهد.

محمدی با تاکید بر اینکه  نصب تندیس شخصیت‌ها گویای چند شاخصه مهم در شهر اصفهان است، افزود: در گام اول این تندیس‌ها معرف هنر هنرمندان ایران است و مجسمه کاوه نیز شاهکار استاد ایرج محمدی است که در سطح بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه مجسمه‌ها می‌تواند روح فرهنگی شهر را ساماندهی کند، گفت: تندیس‌ها می‌تواند  نقاط مکث و توقف‌هایی را که در پویایی فرهنگی شهر وجود دارد پوشش دهد و نقاط مکث را روشن کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تندیس‌ها به لحاظ زیبایی هم بر روح و روان شهروندان تاثیر دارند، افزود: این تندیس‌ها تبدیل به نمادهایی می‌شوند که برای شهر تاریخی، فرهنگی و باستانی مانند اصفهان می‌تواند بیانگر تاریخ شهر و به نوعی معرف نگاه فرهنگی شهروندان نیز باشد.

وی همچنین از نصب مجسمه "سلمان فارسی" در آینده نزدیک در شهر اصفهان خبر داد و گفت: بر اساس دستور شهردار اصفهان این اقدام نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 343231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.