۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
معلمان سازنده بشریت هستند

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری تمامی تلاش خود را در کنار تعامل با آموزش و پرورش برای تعالی جایگاه معلمان به کار خواهد بست زیرا معلمان سازنده بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که جمعی از معلمان اصفهان نیز مهمان این جلسه علنی بودند، ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر بر جایگاه معلم، اظهار کرد: پیامبر اسلام به هنگام مبعوث شدن، خود را یک معلم دانستند که این مطلب نشانگر این است که معلم سازنده بشریت و تکمیل کننده اخلاق بوده و همه معلمان را از دبستان تا دانشگاه در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان تلاش می‌کند در تعامل با آموزش و پرورش هر روز شاهد تعالی نقش معلم در اصفهان بود و برای تکامل جایگاه آنها تلاش کند.

انتخاب معلم نمونه در اصفهان به معلمان واگذار شد

هم چنین، اکبرپناهی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه علنی با اشاره به تغییر رویکرد آموزش و پرورش نسبت به انتخاب معلم نمونه گفت: تا قبل از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بیش از به مدت ۳۰ سال انتخاب معلم نمونه از بالا به پایین بود که در این روش بسیاری از معلمان ناراضی بودند. 

وی افزود: بر اساس کار خلاقانه‌ای که در اصفهان انجام شد شاخص‌های انتخاب معلم نمونه در اصفهان مورد بازنگری قرار گرفت و به دنبال آن برای اولین بار در کشور انتخاب معلم نمونه به خود معلمان واگذار شد به گونه‌ای هر ۲۰ معلم شاغل در مدرسه، با رأی خود معلم نمونه مدرسه را انتخاب و به اداره کل معرفی کنند که بیش از ۸۵ درصد از این روش ابراز رضایت کردند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: البته در سال جاری متوجه شدیم که برخی از شاخص‌ها با این رأی گیری به دست نمی‌آید اگرچه مقبولیت و محبوبیت شرط اصلی معلم نمونه در مدارس است اما در ادارات کل شاخص‌های خاص دیگری نیز در گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج شنبه هفته جاری شاهد حضور هزار و ۲۰ نفر از معلمان نمونه استان در سالن همایش‌های سیتی ستنر با حضور استاندار اصفهان و مسئولان شهری خواهیم بود که  امروز از ۱۲ نفر از آن افراد تجلیل می‌شود.

کد خبر 343137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.