ضریب نفوذ ۴۸ درصدی تلفن ثابت در استان اصفهان

لنجان-مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای سه میلیون و ۷۶ هزار شماره منصوبه بوده که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۴۸۳ هزار شماره تلفن ثابت مشغول به کار هستند و این مهم ضریب نفوذ ۴۸ درصدی تلفن ثابت را در استان اصفهان نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی حیدری ‌زاده در نشست با فرماندار شهرستان اظهار کرد: تعداد شماره های تلفن ثابت منصوبه و مشغول به کار یکی از شاخص های مخابراتی محسوب می شود که استان اصفهان در این زمینه جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان اصفهان دارای حدود سه میلیون و ۷۶ هزار شماره منصوبه بوده که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۴۸۳ هزار شماره تلفن ثابت مشغول به کار هستند و بر همین اساس ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان ۴۸ درصد را نشان می دهد و باید توجه داشت این درصد نفوذ در کشور ۳۸ درصد بوده و استان اصفهان ۱۰ درصد از نرم کشور بالاتر است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: امروز ظرفیت برای بحث توسعه ای در شهرستان لنجان وجود دارد و ظرفیت برای واگذاری به خوبی مهیا است.

وی ادامه داد: تعداد مشترکان تلفن همراه در استان اصفهان بالغ بر پنج میلیون ۴۳۲ هزار شماره است همچنین دو هزار و ۱۰۳ سایت تلفن همراه در استان اصفهان وجود دارد که ۹۵ سایت آن در شهرستان لنجان است.

حیدری ‌زاده اضافه کرد: استان اصفهان، به عنوان چهار راه ارتباطی کشور به شمار می آید و در زمینه زیرساخت های اینترنتی و ارتباطات، وضعیت بسیار خوبی را در خود دارد و باید توجه داشت که طی مدت گذشته طرح های بزرگ مخابراتی تاثیرگذاری در استان اصفهان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: شرکت مخابرات استان اصفهان موفق به ایجاد ۹۵۶ سایت نسل  سوم در استان شده که ۴۶ سایت آن در شهرستان بوده همچنین موفق به ایجاد یک هزار و ۱۸۰ سایت نسل چهارم در استان اصفهان شده ایم که ۵۸ سایت آن در این شهرستان راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه اخیرا فعالیت هایی خوبی در حوزه تبدیل سایت های تلفن همراه به نسل سه و چهار در استان اصفهان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت بی تی اس قبلی بر مبنای مکالمه بود، اما نسل سوم و چهارم بر اساس پهنای باند بوده و نسل سه سرعت از نسل دو بالاتر است و سرعت خوبی را می‌تواند در برای شهروندان فراهم کند و مردم از این موضوع می‌توانند بر اساس ایجاد زیرساخت‌ها در گوشی همراه از آنها استفاده کنند.

وی متذکر شد: پورت منصوبه دیتا در استان اصفهن ۸۹۰ هزار پورت بوده که ۴۱ هزار پورت آن در شهرستان لنجان است همچنین تعداد پورت دایری دیتا در حوزهADSL  و اینترنت پرسرعت بالغ بر ۶۱۴ هزار پورت بوده که از این تعداد ۲۹ هزار پورت مربوط به این شهرستان است.

حیدری زاده افزود: نباید فراموش کرد ایجاد بستر پهنای باند و ایجاد زیرساخت برای دیتا برای مشترکان سیار بسیار حایز اهمیت بوده و بر این اساس از اواخر سال ۹۵ این مهم در دستور کار قرار گرفت و امروز بستر لازم در تمامی سایت های نسل سه و چهار در استان مهیا شده است.

وی یادآور شد: امروز اجرای سایت های جدید را برای پوشش نقاط کور در دستور کار داریم که البته به دلیل ممانعت مردمی به این مسئله تاخیر افتاده و نیاز است که  در شهرستان لنجان دو سایت در شهر چمگردان و سده لنجان راه اندازی شود تا بتوانیم نقاط کور را پوشش دهیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: چنانچه بستر زیرساختی لازم در این حوزه مهیا شود مردم می توانند از اپلیکیشن ها و سرویس های مختلف بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه حذف شبکه مسی در استان اصفهان اجرایی شده است، گفت: فیبرنوری بین اصفهان و زرین شهر وجود دارد و قیبر نوری دوم را نیز تا فولادشهر اجرا کرده ایم و لازم است ادامه مسیر از فولادشهر به زرین شهر انجام گیرد تا بتوانیم ظرفیت لازم را برای توسعه آتی شهرستان داشته باشیم.

حیدری زاده عنوان کرد: فیبر دوم ظرفیت بسیار خوبی را برای همه دستگاه ها، شرکت ها و افرادی که تقاضای پهنای باند بالا نیازمند هستند را مهیا می سازد همچنین فیبرنوری منازل و مشاغل نیز از سال ۹۵ آغاز شده و توسعه از طریق شبکه مسی متوقف شده و ما از طریق شبکه فیبرنوری به متقاضیان سرویس ارایه می دهیم.

کد خبر 343039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.