چند پیشنهاد برای زیباسازی ورودی فرودگاه اصفهان

یک دکترای معماری گفت: ورودی‌های شهر باید با معماری و بافت شهر اصفهان هماهنگ شود تا از نظر روان شناسی محیطی، برای مردم قابل قبول باشد.

مهرناز استوار در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورودی‌های شهر اصفهان به خصوص ورودی سمت فرودگاه شهید بهشتی باید با المان‌هایی هماهنگ با بافت و بستر شهر اصفهان آراسته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه معماری و شهرسازی کنونی از هویت شهری و هویت معماری ایرانی دور شده اند، افزود: اکنون معماری شهر تقلیدی از سبک‌هایی است که هماهنگی و همخوانی با بافت اصفهان ندارد.

این دکترای معماری و شهرسازی ادامه داد: در این راستا ورودی‌های شهر نیز باید با معماری و بافت شهر اصفهان هماهنگ شود تا از نظر روان شناسی محیطی، برای مردم قابل قبول باشد.

استوار خاطرنشان کرد: هر شهر از جمله اصفهان، یزد و کاشان رنگ و متریال قالب خود را دارد که باید از این ویژگی‌ها برای زیباسازی ورودی‌های شهر استفاده کرد، در این صورت عنصر روان‌شناسی محیط در نظر گرفته می‌شود و هر فردی که از فرودگاه وارد اصفهان می‌شود، می‌تواند در ورودی، تصویر کلی شهر را درک کند.

این دکترای معماری و شهرسازی گفت: در طراحی المان‌های شهر به ویژگی خاص اصفهان مثل صنایع دستی به صورت انتزاعی باید توجه کرد، حتی می‌توان "نقش و گره‌سازی" که در مساجد استفاده می‌شود را به صورت غیرمستقیم در طراحی المان‌ها به کار برد.

استوار با بیان اینکه نورپردازی نیز در طراحی شهر و معماری بسیار تاثیرگذار است، گفت: به تازگی برای زیباسازی زیرگذرها از نورپردازی استفاده شده و باید در ورودی‌های شهر به این موضوع نیز توجه شود.

وی افزود: می‌توان از نور ترکیبی بر روی درختان و یا المان‌ها استفاده و بافت زیبایی را در ورودی‌های شهر ایجاد کرد، البته رنگ نور نیز اهمیت زیادی دارد و نباید به گونه ای باشد که خیره کننده و منجر به تصادف شود.

کد خبر 342883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.