برای مدیریت آب لنجان چاره ای اندیشیده شود

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: اگر برای مدیریت آب در شهرستان لنجان فکر و چاره ای اندیشه نشود قطعا این شهرستان نیز با بحران شدید آب روبه رو خواهد شد و بر همین اساس بحران آب برای همه به ویژه برنامه ریزان کشور یک هشدار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه  زرین شهر اظهار کرد: برخی فکر می کنند تهاجم فرهنگی دشمن به معنای بی حجابی، نخواندن نماز و... است، همه این مسایل جزئی از تهاجم فرهنگی به شمار می آید، اما دشمن با شبیخون فرهنگی اهداف گسترده و بزرگی را دنبال می کند.

وی افزود: دشمن با توطئه و تهاجم فرهنگی می خواهد بی غیرتی را در تمام ابعاد فردی و اجتماعی در کشور گسترش دهد چراکه وقتی افراد نسبت به سرمایه های کشور، مسایل اخلاقی و دینی و... بی غیرت شوند به حفاظت از آنها نیز اهمیت نخواهند داد و این مسئله یکی از اهداف مهم  و اساسی دشمنان است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ما باید امروز بیش از پیش هوشیار باشیم و غیرتی را که ثمره خون هزاران شهید و جانفشانی و فداکاری بهترین انسان های این سرزمین است حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از کالای ایرانی گفت: وقتی سخن از حمایت از کالای ایرانی به میان می آید به معنای حمایت از سرمایه های ایرانی است و باید توجه داشت امروز دشمن با توسل به تهاجم فرهنگی به جنگ اقتصادی آمده است و با تبلیغات وسیع خود و متأسفانه با همراهی عده ای در کشور به دنبال نابودی اقتصاد داخلی است.

باقریان ادامه داد: مسئولان کشورهای غربی به شدت مراقب تولید داخلی و اقتصاد داخلی خود هستند و همه مشاهده کردیم که آمریکا برای کاهش واردات اجناس چینی تعرفه های بالایی را تعیین کرد و این مسئله در حالی رخ داد که آنها با تمام توان خود به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و توان داخلی بعضی کشورها از جمله ایران هستند.

وی اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده که مردم ما بیش از پیش نسبت به حمایت از توان داخلی غیرت داشته باشند و در برابر توطئه دشمنان قوی و محکم ایستادگی کنند چراکه عدم حمایت از تولید داخلی، بیکاری بیشتر جوانان، عدم رونق اقتصادی و ... را رقم خواهد زد و این همان چیزی است که دشمن برای رسیدن به ان تلاش می کند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: قطعا توجه به تولید داخل می تواند بیکاری را از میان برداشته و باعث رونق اقتصادی داخلی شود در زمان پیروزی انقلاب و دروان دفاع مقدس مردم و علما نسبت به کالای ایرانی حساسیت ویژه ای داشتند و مصرف کالای داخلی را از اولویت های خود می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز توان و سرمایه داخلی ایران اسلامی از هر زمانی بیشتر است و تنها باید این سرمایه ها مورد توجه قرار گیرد.

باقریان افزود: ما نه تنها باید به خرید و حمایت از کالای ایرانی بلکه باید به فرهنگ داخلی، اقتصاد داخلی و در کل به سرمایه های داخلی خود نیز غیرت داشته باشیم و در جهت تقویت فرهنگ غنی خود قدم های بزرگی را برداریم و باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و با فراموشی و غفلت از توان و فرهنگ داخلی، خودمان با دست خود به فرهنگ و اقتصاد کشور ضربه نزنیم.

وی در ادامه بحران آب در استان اصفهان را جدی دانست و تصریح کرد: اگر برای مدیریت آب در شهرستان لنجان فکر و چاره ای اندیشه نشود، قطعا این شهرستان نیز با بحران شدید آب روبه رو خواهد شد و بر همین اساس بحران آب برای همه به ویژه برنامه ریزان کشور یک هشدار جدی است تا طرح ها و برنامه های مشکل گشا را در منطقه اجرا کنند.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: اگر کشاورزی و کشت و کارهای بهاره در شهرستان لنجان انجام نشود ما با یک فاجعه روبه رو خواهیم بود چراکه از یک طرف بیکاری بالای منطقه افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر شغل های وابسته به  کشاورزی نیز با بحران روبه رو خواهد شد.

وی اضافه کرد: این فاجعه و بحران ها امروز خواب را از چشم  مسئولان ربوده است، قبول داریم که آبی نیست، اما باید برای قشر زحمت کش کشاورز  چاره ای اندیشید و با اجرای طرح های مناسب و کارشناسی شده مراقب وضعیت معیشتی آنها باشیم.

کد خبر 341902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.