پروژه‌های محرک توسعه کلید محرومیت‌زدایی درمناطق محروم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مناطق محروم که معمولاً مناطق فرسوده هستند، راه‌اندازی پروژه‌های محرک توسعه به‌جای دفاتر تسهیل‌گری منجر به پیشرفت و محرومیت‌زدایی می‌شود.

 شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه جلسه سیاست‌گذاری پروژه‌های سال جاری و رینگ حفاظتی شهر با بیان اینکه یکی از تأکیدات در بودجه  ۹۷ مسئله  محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد:  به‌طور خاص محرومیت‌زدایی از مناطقی مثل منطقه ۱۴ و محلاتی چون حصه و محلات  محروم دیگر شهر اصفهان در دستور کار است.

وی افزود: در حال حاضر نیز شورای شهر در حوزه مالی طرحی را دنبال می‌کند که در صورت عملیاتی شدن به توزیع  عادلانه منابع ثروت در شهر با محرومیت مناطق محروم منجر شده و اتفاقات خوبی را  برای این مناطق رقم خواهد زد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تأکید کرد: در مناطق محروم که معمولاً مناطق فرسوده هستند، برنامه‌ای  را دنبال می‌کنیم که به‌جای طرح‌های حمایتی در بافت فرسوده که دفاتر تسهیلگری هستند پروژه‌های محرک در این مناطق راه‌اندازی شوند.

وی افزود: فضایی که به‌واسطه این پروژه‌ها در صورت راه‌اندازی در مناطق محروم ایجاد می‌شود، خودبه‌خود به توانمندسازی محلات، مردم و سرمایه‌گذاری در این مناطق منجر می‌شود.

طغیانی با تاکید بر اینکه سوابق نشان داده که ورود شهرداری و یا هر نهاد دولتی دیگر به‌عنوان تصدی‌گری به این حوزه برای اینکه خودش کار را به‌پیش ببرد با شکست  مواجه خواهد شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید از پروژه‌های محرک توسعه که مشارکت مردم را به همراه دارند استفاده کنیم که در دستور کار شورای شهر و شهرداری هستند.

وی در خصوص پروژه‌های سال ۹۷رینگ چهارم حفاظتی اظهار کرد: توجه به رینگ حفاظتی نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مسئولان شهری برای موضوعات کلان‌شهر است و این موضوع در مقایسه با پروژه‌هایی که ممکن است تأثیرات زودهنگام‌تری داشته باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرادامه داد: نکته مهم در خصوص رینگ حفاظتی  این است که به دلیل قرار گرفتن همه تقاطع‌ها بر یک مسیر و اتصال آنها با این رینگ به یکدیگر، معماری همه آن‌ها باید باهم هماهنگ باشد  و در این خصوص تقاطع کارخانه قند، نیازمند بازبینی و تجدیدنظر است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بعضاً پروژه‌ای آغاز می‌شود بدون مطالعه برنامه‌ریزی‌های لازم مقدمات اجرای آن فراهم می‌شود به مرحله‌ اجرا می‌رسد درحالی‌که دلایل اصلی اجرای طرح معلوم نیست و این مشکل بزرگی برای شهری مثل اصفهان است که امیدواریم شاهد این قبیل برنامه‌ها نباشیم.

کد خبر 341745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.