برندگان جایزه پولیتزر روزنامه‌نگاری معرفی شدند

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ در بخش روزنامه‌نگاری در ۱۴ بخش در دانشگاه کلمبیای نیویورک معرفی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری مهر، در بخش سرویس عمومی، نیویورک‌تایمز و نیویورکر برای پوشش رسوایی جنسی در هالیوود و ایجاد آزار جنسی برای زنان در صنعت سرگرمی و دیگر صنعت‌ها در سراسر جهان، برنده جایزه شدند.

در بخش گزارش خبری هم کارکنان پرس دموکرات در سانتا رزای کالیفرنیا برای پوشش اخبار مربوط به آتش‌سوزی‌های این منطقه و در بخش گزارش تحقیقی هم واشنگتن‌پست برای افشای اخبار مربوط به کاندیدای سنا، روی مور درباره آزار جنسی دختران نوجوان برنده جایزه شدند.

در بخش گزارش اکتشافی پولیتزر، کارکنان آریزونا ریپابلیک و یواس‌ای تودی نت‌ورک برای پوشش خبری اظهارات ترامپ درباره دیوار کشیدن در مرزهای جنوبی و در بخش گزارش محلی هم گروه واشنگتن‌پست و گروه کارکنان نیویورک‌تایمز برای پوشش روابط بین مقامات رسمی روسیه و تیم دونالد ترامپ برنده جایزه شدند.

همچنین در بخش گزارش بین‌المللی، کلر بالدوین، اندرو آر. سی مارشال و مانوئل موگاتو از «رویترز» و «ریپورتینگ» برای پوشش اخبار مربوط به جنگ خونین مواد مخدر توسط رودریگو دوآرته، رئیس‌جمهوری فیلیپین برنده جایزه شدند.

در بخش نوشته‌ بلند هم راشل کادزی گانسا، گزارشگر آزاد «جی کیو» برای تصویری از دیلن روف، قاتل چارلستون، در بخش تفسیر، جان آرچیبالد از آلاباما مدیا گروپ برای تفسیر درباره فساد سیاسی، حقوق زنان و دورویی در آلاباما و سراسر آمریکا و در بخش نقد، جری سالتز از نیویورک مگزین برای مجموعه کارهایش درباره هنرهای بصری در آمریکا، برنده جایزه شدند.

در بخش سرمقاله، اندی دومینیک از دس ونیس رجیستر برای بررسی عواقب خصوصی‌سازی بخش سلامت در آیوا و در بخش کارتون، جیک هالپرن، نویسنده آزاد و مایکل اسلوآن، کارتونیست آزاد برای روایت گرافیکی پرقدرت درباره مهاجران منتشرشده در نیویورک‌تایمز برنده این جایزه شدند.

همچنین در بخش عکس، رایان کلی از دیلی پروگرس برای تصویر تظاهرات گروهی معترض در شارلوتزویل ویرجینیا و در بخش عکس خبری، گروه رویتز برای تصاویری از خشونت علیه پناهندگان روهینگیا در میانمار برنده جایزه شدند.

جایزه پولیتزر، جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه، معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که از سال ۱۹۱۷، هرسال با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود.

این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن، جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی در سده نوزدهم نام‌گذاری شده است.

کد خبر 341732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.