منطقه پرتمان تعیین تکلیف می‌شود/کاهش سرفاصله حرکت مترو تا ۵ دقیقه

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به تعیین مدیریت واحد برای منطقه پرتمان، به زودی اراضی این منطقه برای راه‌اندازی پارک بزرگ شمال اصفهان تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین شامگاه دوشنبه در دیدار مردمی با شهروندان منطقه هشت اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان در راستای آرامش و آسایش و حفظ کرامت مردم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: همه مسئولان باید به خدمت به مردم افتخار کنند و این امر را نعمت الهی بدانند.

وی با بیان ما مدعی نیستیم که همه آسیب‌ها و مشکلات مردم را لمس کردهایم و با آنها آشنایی داریم، افزود: در این راستا ما از معتمدان محل این انتظار را داریم که مشکلات محلات مختلف را احصا کرده و نیازمندی‌های شهروندان را به ما انتقال دهند تا در حد توان و اختیارات خود نسبت به رفع این مشکلات گام برداریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همه مناطق شهر اصفهان امکان توسعه و اجرای طرح‌های محرک توسعه را دارند ،افزود: راهاندازی شبکه راهها و معابر می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بافت شهری و روستایی در خیابان امام خمینی (ره) ترکیب شده و به لحاظ ساختارهای شهری دارای اشکالاتی است، افزود: الحاق روستاها به شهر در این خیابان دلیل خوبی برای عدم رسیدگی به برخی از محلات این منطقه نیست و به یک اندازه برای توسعه این منطقه گام بر می‌داریم.

معین با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری اصفهان دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام شد، افزود: باید توجه داشت که طبق نامه شهردار سابق اصفهان تقریبا دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز شهرداری در همین زمان بدهی داشته است.

بخش اعظم بدهی‌های شهرداری حقوق کارکنان بود

وی با بیان اینکه بخش اعظم بدهی‌های شهرداری به کارکنان شهرداری بوده است، اضافه کرد: معوقه حقوق در زمانی که شهرداری را آقای نوروزی تحویل گرفت از یک تا چهار ماه بود که تاکنون بخشی از این حقوق را پرداخت کردیم و هنوز حقوق دو ماه کارکنان سازمان عمران شهری را پرداخت نکرده‌ایم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های شهرداری باید به صورت ماهانه پرداخت شود، افزود: پرداخت حقوق کارگران بخش خدمات شهری از جمله این هزینه هاست که پرداخت شود چرا که کارکنان این بخش از سختی کار بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱.۵ میلیارد تومان و سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهر می‌شود، گفت: این هزینه نیز جز بدهی‌های شهرداری در سال گذشته بود که خوشبختانه تلاش شد تا تعهدات شهرداری اجرایی شود.

معین با بیان اینکه منطقه هشت شهرداری اصفهان در گذشته تاخیر بسیار زیادی در درآمدهایش داشت، افزود: در نهایت نیز درآمد این منطقه در سال گذشته به صورت کامل محقق نشد و دلیل اصلی عدم تحقق این درآمد را می‌توان توسعه ساخت و ساز دانست که این امر هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

هیچ یک از سازمان‌های شهرداری خودکفا نیست

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ یک از سازمان‌های شهرداری اصفهان خودکفا نیست و هزینه و درآمد یکسانی ندارد، گفت: در این شرایط که شهرداری ملزم به پرداخت حقوق کارکنانش است و نمی‌تواند برخی از تعهداتی که در حوزه فعالیتش نبوده و به این نهاد محول شده را محقق کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برای مثال قول کمکی که به مساجد از سوی مسئولان شهرداری در گذشته داده شده بود خارج از حیطه فعالیت شهرداری است و با این شرایط در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای همایش پیرغلامان و کمک به مساجد  تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری سعی داریم هر گونه برنامه‌ریزی برای بودجه شهرداری بر اساس درآمدهای منطقی شهرداری انجام شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته تعهدات داده شده بیشتر از توان شهرداری بوده و در نظر داریم در شهرداری رویه‌ای که در دستگاههای دولتی است که هیچ طرح عمرانی بدون تامین اعتبار آغاز نمی‌شود، این رویه را در شهرداری نیز در دستور کار قرار دهیم.

 معین با بیان اینکه اعضای شورای شهر و شهرداری در این دوره قول دادند که تا پایان سال ۹۶ خط یک مترو اصفهان را به صورت کامل بهره برداری کنیم، افزود: ما به قول خودمان عمل کردیم و امروز تعداد مسافران مترو از یک هزار و ۵۰۰ نفر به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

طی دوماه آینده سرفاصله حرکت مترو به پنج دقیقه کاهش می‌یابد

وی با بیان اینکه زمانی که تیم مدیریت شهری جدید مترو را تحویل گرفت، سرفاصله حرکت قطارها هر ۳۰ دقیقه یکبار بود، افزود: در حال حاضر این سرفاصله به ۱۵ دقیقه رسیده است و تا دو ماه آینده نیز این سرفاصله پنج دقیقه خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خط دوم مترو گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو مترو اصفهان به فروش رسیده است و این اقدام تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو اختصاص داده است، افزود: این امر در تاریخ شهرداری اصفهان بی نظیر است و سعی داریم این اعتبار را از منابعی تامین کنیم که فشاری بر مردم وارد نشود.

معین با بیان اینکه تعیین تکلیف قطعی املاک پرتمان در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۱ سال است که در شورای شهر اصفهان فعالیت دارم و اقداماتی که در این زمینه تاکنون انجام شده است راه به جایی نبرده است از این رو در حال حاضر برای تعیین محدوده این منطقه اقداماتی را در دستور کار داریم و قرار است برای این منطقه مدیریت واحد تعریف شود.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین پارک شمال اصفهان در پرتمان راهاندازی خواهد شد، تصریح کرد: بخش اعظمی از منطقه پرتمان کاربری کشاورزی دارد که برای تبدیل این کاربری‌ها نیازمند تعامل با دیگر نهادها هستیم ضمن اینکه املاک این منطقه نیز اغلب یا سند ندارد و یا دارای سند مشاع است.

روزانه ۶۰هزار نفر با بی آر تی جابه‌جا میشود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار مسافر روزانه توسط بی آر تی اصفهان جابه جا می‌شود، اضافه کرد: این امر بیانگر این است که اجرای این پروژه به نحو مطلوبی بوده است و در صدد برطرف کردن مشکلات و مطالعات مجدد در خصوص ادامه اجرای طرح بی آر تی هستیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه آتش نشانی مارچین نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: در سال گذشته حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای تجهیزات آتش نشانی داشتیم و امسال این مبلغ به ۱۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معین با بیان اینکه دسترسی‌های محله شمس آباد نیز باز خواهد شد، افزود: تنوع فعالیت‌ها و فرهنگها در این منطقه بالاست و سعی در ساماندهی امور در این منطقه داریم.

کاهش مصرف ۲۵ میلیون متر مکعب آب در فضای سبز اصفهان

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز اصفهان نیاز است، افزود: شهرداری برداشتی از رودخانه نداشته و از چاه‌های موجود و یا چاههای خریداری شده آب مورد نیاز را تامین می‌کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم تا ۵۰ درصد در مصرف آب در شهر اصفهان انجام دهیم، تصریح کرد: شهرداری در این زمینه فعالیت‌های خوبی را در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از فضای سبز شهر اصفهان سرمایه این شهر بوده و قابل تکرار نیست، تصریح کرد: برای مثال درختان کهنسال کنار خیابان که سابقه ۶۰ ساله دارد، درختان چهارباغ و ... متعلق به بیت‌المال است و ما سعی در حفظ این درختان هستیم.

کد خبر 341610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.