پارک فناوری سلامت در اصفهان تاسیس می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دریافت مجوز پارک فناوری سلامت این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه علم و فناوری در دستور کار دارد، افزود: یکی از این برنامه‌ها تاسیس پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی است که تاکنون اقدامات اولیه انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه، گفت: د ر حال حاضر موفق به دریافت مجوز این پارک از سوی وزارت بهداشت هستیم و امیدوارم با حضور دکتر حق‌جو این کار با جدیت بیشتری ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به حضور نخبگان جوان در این مجموعه، خاطرنشان کرد: پارک فناوری سلامت زمینه را برای حضور نخبگان جوان مرتبط با سلامت مانند مهندسی پزشکی، ژنتیک، دندانپزشکی، داروسازی و ... فراهم می‌کند تا فعالیت پژوهشی خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی از این پارک به عنوان یک شتاب‌دهنده فعالیت علمی یاد کرد و گفت: با این کار فعالیت علمی به ویژه در بخش پزشکی با سرعت بیشتری حرکت کرده و و بخشی از فناوری مورد نیاز سلامت را فراهم خواهد کرد.

چنگیز ادامه داد: در تلاش هستیم در این محل به جز فعالیت در بخش تجهیزات پزشکی و پزشکی از راه دور در زمینه دارو و مواد مصرفی نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور کنترل هزینه‌ها در تمامی سطوح، گفت: با همین هدف حرکت به سمت اصلاح رویه‌ای که منجر به تخریب محیط زیست می‌شود انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تدوین اساس‌نامه‌ای ویژه در زمینه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: در این اساس‌نامه کنترل انرژی، کاهش مصرف آب و بازیافت آن و کاهش استفاده از مواد تجزیه‌ناپذیر و غیرقابل بازیافت در دستور کار قرار گرفته است.

وی به جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی و فعالیت بیشتر این دانشگاه در حوزه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تلاش برای پذیرش دانشجو از کشورهای عراق، پاکستان، هند، افغانستان، گرجستان و کشورهای آسیای میانه و اروپا هستیم.

چنگیز با مقایسه هزینه‌های تحصیل ایران با کشورهای اروپایی گفت: آموزش عالی در کشور ایران بسیار ارزانتر بوده و این عامل مهمی در افزایش تعداد دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بسیار کم و به تعداد انگشتان دست است اما در تلاش هستیم تا در سال جاری این تعداد را به ۱۰۰ دانشجو افزایش دهیم.

کد خبر 341365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.