اشتغال پایدار زمینه ساز مهاجرت معکوس به روستاها

لنجان-بخشدار باغبهادران گفت: خدمات انجام شده در روستاهای بخش باغبهادران قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی غیرقابل مقایسه است و قطعا اشتغال پایدار زمینه ساز مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حاجعلی محمدی در نشست با فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه وضعیت روستاهای یک شهرستان می‌تواند معیار مهمی در وضعیت توسعه و عدالت باشد، اظهار کرد: بخش باغبهادران دارای ۳۳ روستا و دو شهر با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت بوده که ۲۷هزار نفر روستایی و ۲۳ هزار نفر جمعیت شهری است و باید گفت بخش باغبادران در مراحل انقلاب پیش قدم بوده و با۱۴۰ شهید، ۱۰ آزاده و ۲۰۰ ایثارگر نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرده همچنین اولین شهید دفاع مقدس شهرستان لنجان شهید نادعلی ترکی از شهر باغبادران و اولین شهید مدافع حرم پویا ایزدی از بخش باغبهادران است.

وی با بیان اینکه امروز باید خدمات ارایه شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستاها بازگو شود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار فراوانی در روستاهای این بخش انجام گرفته است که در مقایسه با رژیم طاغوت اصلاً قابل مقایسه نیست.


بخشدار باغبهادران تصریح کرد: همه بدانند که مشکلِ حل‌نشدنی و گره‌ی بازنشدنی در کشور نداریم، اما باید در این زمینه آماده‌تر، پا به‌رکاب‌تر، بیشتر و دقیق تر، کار و تلاش کنیم و قطعا با الگو قرار دادن این مهم دستاوردهای بزرگی را کسب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز لازم است همه ادارات، نهادها و ارگان‌ها در راستای ارتقاء سطح زندگی خانواده‌های روستایی گام بردارند هرچند تا کنون خدمات ارزنده‌ای در روستاها انجام گرفته، اما برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید نگاه و حرکت‌های جهادی انجام گیرد.

محمدی اضافه کرد: روستاهای ایران در مقایسه با اکثر کشورهای در حال توسعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این در سایه دیدگاه‌های جهادی محقق شده و امروز روستاهای بخش باغبهادران از نعمت اب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و آب شرب این روستاها از تصفیه خانه ۲۱ روستا در روستای چم نور، تصفیه خانه هشت روستا و مجموعه طرح هشت روستا در رحمت آباد تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی روستاهای بخش باغبادران از نعمت برق، مخابرات و گاز برخوردار هستند و روستاهای حاج الوان و قلعه ترکی اخرین روستاهای بخش باغبادران هستند که طی دو سال گذشته بحث گازرسانی آنها با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به پایان رسید.

بخشدار باغبهادارن خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی راه دسترسی روستاهای بخش باغبهادران آسفالت نبود، اما هم اکنون با آسفالت تمامی جاده‌های روستایی رفاه نسبی ساکنان روستا تامین شده است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت قبل از انقلاب در منطقه تنها دو پل بر روی رودخانه زاینده رود وجود داشت، اما پس از پیروزی انقلاب ۱۰ پل بر روی رودخانه احداث شده و این مهم ارتباط روستاهای بخش باغبهادران را به خوبی تسهیل کرده است.

محمدی با بیان اینکه ۹۵ درصد از روستاهای شهرستان لنجان در باغ باغبهادران واقع شده‌اند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب مسایل بهداشتی روستاها از وضعیت نامناسبی برخوردار بود، اما امروز مراکز بهداشتی و خانه بهداشت روستاها از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستند، اما با توجه به وجود روستاهای زیاد در بخش باغبهادران و فاصله آنها تا مرکز شهرستان مردم در برخی موارد برای درمان به استان همجوار مراجعه می‌کنند، بنابراین راه‌اندازی بیمارستان در بخش باغبهادران باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار زمینه ساز مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود، افزود: امروز روستاهای بخش باغبهادران پویا و زنده است، اما نیاز دارند تا آهنگ رشد روستاها سرعت بیشتری به خود بگیرد تا شاهد کاهش مهاجرت از روستاها باشیم امروز چهار طرح تعاونی بادام کاری در روستای چم‌ها در ۸۰۰ هکتار راه‌اندازی شده و بالغ بر ۸۰۰ نفر در طرح‌های کشاورزی بادام، گردو و... مشغول شده‌اند، اما این طرح برای ایجاد اشتغال در روستاها به تنهایی کافی نبوده و باید برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان چاره اندیشی شود.

کد خبر 341304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.