رونق شهر با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان یکی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان را افزایش مشارکت و استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی خواند و گفت: رشد و توسعه هر شهر در گرو تلاش دسته‌جمعی و همت گروهی شهرداری با بخش خصوصی است.

 شهرام رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های اخیر شهرداری اصفهان برنامه‌های زیادی را برای جلب نظر بخش خصوصی در نظر گرفته تا با سرمایه‌گذاری این بخش، پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتری پیش روند.

وی در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری افزود: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری به ویژه مدیریت پسماند، بخش مسکن و ساختمان، فناوری‌های نوین و توسعه فناوری‌های دانش بنیان در مدیریت شهری تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان اولویت‌های دیگری را نیز برای سرمایه‌گذاری  مشخص کرده که به‌زودی عناوین آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی یکی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان را افزایش مشارکت و استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی خواند و گفت: رشد و توسعه هر شهر در گرو تلاش دسته‌جمعی و همت گروهی شهرداری با بخش خصوصی است.

رئیسی ادامه داد: نخستین دغدغه بخش خصوصی تسهیل فضای کسب و کار و سودآوری است در حالی که یکی از موانع مهم سرمایه گذاری در شهر اصفهان پیچیدگی‌ها و سخت گیری های دستگاه دیوان‌سالار اداری است.

وی از دیگر مواردی که باعث تردید و تاخیر در سرمایه گذاری‌ها می‌شود را طولانی شدن فرآیندهای سرمایه گذاری، برخوردهای سلیقه‌ای متولیان با سرمایه‌گذاران، عدم وجود ساز و کار مدیریت واحد سرمایه‌گذاری به منظورکاهش فرایندهای دست و پا گیر و نوسانات پر دامنه متغیرهای اقتصادی همچون نرخ ارز و بهره برشمرد و تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید برای رفع موانع موجود تلاش کنند تا شاهد رونق اقتصادی در شهر باشیم.

کد خبر 340685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.