اقتدار ایران با ایثار مدافعان حرم تأمین شده است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:مقام معظم رهبری فرمودند: فقط دفاع از حرم نیست که به شهدای مدافع حرم جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست صمیمی با خانواده شهید مدافع حرم پویا ایزدی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: شهدا حق حیات بر این کشور دارند و همه مردم و مسئولان باید خود را زیر بار منت شهدا و خانواده شهدا بدانند چراکه شهدا به وظیفه خود عمل کردند و شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم با دفاع از نظام، انقلاب و مردم، امنیت مثال زدنی امروز را برای میهن اسلامی رقم زده‌اند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس شهدای ما با دست خالی اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیفتد و پس از آن حضور شهدای مدافع حرم در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حرم که همان دفاع از ایران اسلامی بود در مقابل دشمن ایستادند چراکه هدف دشمنان تنها سوریه و عراق نبود بلکه هدف نهایی آن‌ها ایران اسلامی است که روی پای خود ایستاده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: در حال حاضر ما در میدان جنگی به تمام معنا هستیم از این‌رو باید با بصیرت و الگوپذیری از شهدا دشمن را شناسایی کنیم تا پرچمی را که شهدای ما با پیروی از ولایت فقیه برافراشته‌اند همچنان در احتزاز باشد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هنگامی که یکی از برادران شما شهید می‌شود، خداوند متعال روحش را در کالبد پرنده‌ای سبز رنگ قرار داده و بر روی نهرهای بهشتی به پرواز در می آورد. آن پرنده از میوه‌های بهشتی می‌خورد و در کاخ‌های طلایی بهشت مسکن می‌گزیند و در زیر سایه عرش الرحمان به پرواز در می آید.

صفرخانلو اضافه کرد: در ادامه این روایت آمده است: این شهیدان می‌گویند که چه کسی به برادران ما می‌گوید که ما در بهشت زنده‌ایم و از نعمت‌های بهشتی روزی می‌خوریم تا آنان نیز از جهاد دوری نجویند و از جنگ در را خدا هراس نداشته باشند، خداوند متعال پاسخ می‌دهد که من به آنان می‌گویم.

وی عنوان کرد: به همین سبب است خداوند متعال سوره آل عمران را نازل فرمودند که در این آیه آمده است و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاء عند ربهم یرزقون،  و کسانی را که در راه خداوند متعال کشته شدند، مرده مپندارید، زیرا آنان زنده اند و در نزد پروردگار خود روزی می خورند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرمایند: تمام شهیدان یک صفت مشترک دارند اما «شهید مدافع حرم» امتیازی دارند که آنان را متمایز کرده است «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت (ع) حرم حضرت زینب (س) را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند.

وی با بیان اینکه عزت ایران با ایثار مدافعان حرم تأمین شده است، یاداور شد: مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرمودند: فقط دفاع از حرم نیست که به شهدای مدافع حرم جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است؛ آن هم نه در مرزهای کشور که کیلومترها دورتر از آن، و دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی است.

صفرخانلو افزود: معظم‌له تاکید فرمودند: شهیدان مدافع حرم با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری یادآور شدند: امتیاز دیگر این شهیدان که حکایت از مظلومیت آنها دارد، شهادت در غربت است و این هم یک امتیاز بزرگی است و پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مسئولان برای خدمت صادقانه، عمل شهدا را بایدالگو قرار دهند، گفت: نقش شهدا و ایثارگری آنها در همه برهه‌های زمانی انقلاب و پس از آن محسوس است و بر همین اساس مسئولان کشور سیره شهدا را باید الگوی رفتاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه خانواده شهدا، عنوان کرد: بنده در تمامی دیدارهایی که با خانواده‌های معظم شهدا داشته ام از صبر و استقامت آنها متحیر شده ام و درس مقاومت و پایداری را از شما عزیزان آموختم و باید بگویم  نعمت همنشینی با خانواده‌های شهدا خصوصا پدر و مادر آنها، لطف بزرگی است که خداوند نصیب ما مسئولان کرده است  .

کد خبر 340402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.