تشکیل دبیرخانه مرکز خواهر شهرهای ایران در اصفهان/ شهرها به سفرای دیپلماسی شهری نیاز دارند

رییس مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران، از تشکیل دبیرخانه مرکز خواهر شهرهای ایران در اصفهان خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه وزارت کشور، دبیرخانه مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران با همکاری استانداری و شهرداری و دیگر دستگاه ها در اصفهان تأسیس می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا رجایی در بازدید از مجموعه رسانه ای شهرداری اصفهان اظهار کرد: این دبیرخانه با هدف افزایش تعامل و تبادل خواهرشهرهای ایران، افزایش مراودات اقتصادی، اجتماعی، فنی و مهارتی در تمامی حوزه ها تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ارتباطات مدنی و دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل دو طرفه و توان افزایی جامعه در راستای پیشبرد کشور و تحقق مطالبات، بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: بحث مطالبه‌گری در خواهر شهری باید به صورت ویژه و تخصصی دنبال شود تا بتوان شاهد تحولات و پیشرفت چشمگیری در تمامی زمینه ها بود.

رجایی با بیان اینکه در کنار ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم، باید سفرای دیپلماسی شهری را از میان همه آحاد جامعه انتخاب کرد، تصریح کرد: بر همین اساس باید دبیرخانه خواهرشهری در شورای عالی استان‌ها تشکیل شود تا ضمن پیگیری تخصصی امور، تحقق بسیاری از موارد به دست سازمان های مردم نهاد سپرده شود.

رییس مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران، با تأکید بر اینکه نیاز شهرها باید در قالب تفاهم‌نامه‌های خواهرشهری مدنظر قرار گیرد، گفت: لازم است برای حل مشکلات اجرایی با کمک شوراهای شهر و شورای عالی استان‌ها جلسات مستمر و دوره‌ای تشکیل شده و سطح تعاملات افزایش یابد.

رجایی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ شهر دنیا با اصفهان خواهرخوانده است و ظرفیت های اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مورد تأیید تمامی این شهرها است. بنابراین اصفهان می تواند نقش محوری توسعه گردشگری و افزایش تبادلات این حوزه را با دیگر شهرها بر عهده گیرد در این راستا باید شورای عالی خواهرشهرها تشکیل شود تا در این مسیر بتوان از ظرفیت‌های خواهرشهری بیشترین بهره را حاصل کرد.

کد خبر 340395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.