برگزاری نوروزگاه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در چهلستون

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در نوروز امسال بازدیدکنندگان با استفاده از اتوبوس گردشگری می توانند از جاذبه های شهرهای میمه، وزوان، مورچه خورت، جهادآباد و گز بازدیدکنند.

جواد چهراضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امروز برنامه نوروزگاه در کاخ‌موزه چهلستون به شهرستان شاهین شهر و میمه اختصاص دارد و برنامه های مختلفی در زمینه معرفی آداب و رسوم و بازی‌های بومی محلی مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان ارایه خواهدشد.

وی با بیان اینکه جلسات مختلف ستاد سفر در بخش ها و شهرداری‌های مختلف شهرستان برگزارشده و برنامه های نوروزی شهرستان براساس برنامه های ازپیش تعیین شده درحال برگزاری است، افزود: در نوروز امسال یک اتوبوس گردشگری راه‌اندازی شد و شهروندان و گردشگران توانستند با استفاده از این اتوبوسِ گردشگری از جاذبه های شهرهای میمه، وزوان، مورچه خورت، جهادآباد و هم‌چنین شهر گز بازدید کنند که همچنان نیز ادامه دارد.

چهراضی گفت: یکی دیگر از برنامه های نوروز ۹۷ برگزاری رالی خانوادگی است که در روز دهم فروردین‌ماه است که از اصفهان به مقصد شاهین شهر انجام می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: علاوه بر بناهای تاریخی شهرستان، سه موزه مردم شناسی شاهین شهر، موزه مردم شناسی میمه در حمام تاریخی گرده و موزه شهر گز نیز پذیرای بازدیدکنندگان هستند؛ ضمن اینکه در نوروز امسال گردشگران می توانند برای اولین‌بار از خانه ترویج صنایع دستی واقع در حمام تاریخی شهر گرگاب نیز بازدید کنند.

کد خبر 340238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.