«آرامش بهاری» بستر حضور مردم در امامزادگان

لنجان-رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: امامزادگان شهرستان لنجان در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران بسیاری هستند بر همین اساس طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در بقاع متبرکه شهرستان لنجان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حسین صفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها در سخنان خود فرمودند: بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب‌های مذهبی و فرهنگی کشور تبدیل شوند؛ زیرا می‌توان با رعایت برخی اصول ساده و اجتماع‌پسند و فراهم کردن امکانات مناسب گردشگری مذهبی این مکان‌ها را به‌گونه‌ای مهیا کرد که همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها اجرا شود.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، افزود: با توجه به اهمیت اجرای منویات معظم‌له سازمان اوقاف و امور خیریه در مناسبت‌ها و زمان‌های مختلف سال و به اقدام به اجرای طرح‌های مختلفی همچون آرامش بهاری، خیمه معرفت، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و ...در جوار بقاع متبرکه می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: طرح آرامش بهاری از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز به‌شمار می‌آید که در راستای تحقق فرمایشات امام خمینی(ره) بوده که فرمودند: مردم در پناه امامزادگان باید به آرامش برسند و تلاش می‌شود فضایی آرام در امامزادگان برای مردم فراهم شود تا در این اماکن، مردم به آرامش روحی و نشاط معنوی برسند.

وی ادامه داد: باید توجه به اینکه امامزادگان شهرستان لنجان در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران بسیاری هستند بر همین اساس طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در بقاع متبرکه شهرستان لنجان در حال برگزاری است چراکه ما بر این باور هستیم اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه فرصت مناسب و مغتنمی برای ارایه خدمات رفاهی به زائران و مسافران نوروزی است.

صفری اضافه کرد: طرح آرامش بهاری در چهار بقعه متبرکه میرمرادعلی، سید ابراهیم ورنامخواست، سید احمد بابا شیخعلی و شاه‌خراسان در حال اجراست و خوشبختانه طی سنوات گذشته استقبال مردم از این طرح بسیار بالا بوده است و ثمرات بسیاری را نیز به‌ همراه داشت.

وی عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه شهرستان لنجان واقفان نیک اندیش محمد کاظمی و شکوفه امیری شش دانگ از منزل مسکونی خود را به مساحت ۲۳۹ متر مربع با ارزش تقریبی چهار میلیارد که در شهر باغبهادران واقع شده است، وقف کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: براساس این وقف نامه عواید این موقوفه در جهت اجرای امور فرهنگی و قرآنی به صورت عام المنفعه هزینه خواهد ‌شد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی های انجام شده در ایام نوروز خیمه‌های معرفت نیز برپا شده است و برای نخستین بار سه روحانی از قم در این خیمه‌ها حضور دارند و به ارایه خدمات مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت فرزند، حجاب و عفاف، تبلیغ چند رسانه‌ای ویژه کودکان و ترویج فرهنگ حسنه وقف می‌پردازند.

کد خبر 340236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.