افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران نوروزی به اصفهان

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران به اصفهان و افزایش خدمات نوروزی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از معتمدین شهر، نمایندگان اصناف، مدیران و کارکنان شهرداری اصفهان در ششمین روز فروردین ماه به دیدار شهردار، رییس شورا و اعضای شورای شهر اصفهان رفتند.

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این بازدید در خصوص روند فعالیت ستاد سفرهای نوروزی به خبرنگار ایمنا گفت: تاکید بر این بوده که همه مسافرانی که اصفهان را به عنوان مقصد نوروزی خود قرار می‌دهند در شهر اصفهان دچار مشکل نباشند و از نظر اسکان، راهنمایی، پذیرایی و سرویس حمل ونقل عمومی و تمام نیازهای یک مسافر به نحو مطلوبی برای  آنان مهیا شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این خدمات که مربوط به شهرداری اصفهان بوده به نحو مطلوبی انجام شده است، افزود: سازماندهی های انجام شده برای هدایت مسافران و مشارکت دادن بخش خصوصی و عمومی  را بیش از سالهای قبل داشتیم.

معین با اشاره به اینکه شهروندان علاقمند که مایل به اجاره ملک خود به مسافران نوروزی بودند همکاری لازم را داشتند، گفت: علاوه بر منازل شخصی، مدارس و اماکنی مثل باغ فدک هم برای مسافران در نظر گرفته شد تا مسافران برای اسکان خود به یک مرکز مراجعه کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت اسکان مسافران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همه گروهها  در روزهای گذشته تاکنون وضعیت شهر رضایت بخش بوده و هیچ گونه نارضایتی و مشکلی در شهر دیده نشده است.

معین با بیان اینکه برنامه های فرهنگی بسیاری برای گردشگران در شهر تدارک دیده شده است، ادامه داد: امسال با افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران به اصفهان روبرو بوده ایم و به تبع آن افزایش ۲۰ درصدی ارائه خدمات به مسافران تاکنون انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات سال ۹۷ به منظور اعتلای بیشتر گردشگری گفت: تنوع مکان های اسکان برای مسافران داخلی، کمک به ایجاد واحدهای پذیرایی با نرخ کمتر و ارزان تر، تلاش برای ساخت هتل ها با برندهای بالا، ساماندهی آژانس های مسافرتی، پذیرش و راهنمایی مسافر و تامین همه نیازهای گردشگران به نحو مطلوب را در سال ۹۷ دنبال خواهیم کرد.

پس از این دیدار شهردار، رییس شورا و جمعی از کارمندان شهرداری اصفهان به دیدار محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان رفتند.

استاندار اصفهان نیز در حاشیه این دیدار به ایمنا در خصوص نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی و اقدامات لازم برای سال ۹۷ در این خصوص گفت: برای سال جدید باید تلاش کرد تا تسهیلات لازم مالی و فنی مهندسی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا بتوانند در دو موضوع کیفیت و قیمت کالای تولیدی به سلیقه بازار و رغبت مردم نزدیکتر شوند.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه گرایش مردم به سمت کالای ایرانی همواره وجود داشته است، تصریح کرد: تدبیر مقام معظم رهبری امسال موجب نامگذاری در خصوص کالای ایرانی شد و مردم علاقمند به عامل انگیزه هستند، اما باید عامل جذب و جذابیت کالای ایرانی از طریق کیفیت بخشی به آن را برای مردم ایجاد کرد تا بیش از گذشته جذب بازار کالاهای داخلی شوند.

وی در ادامه بیان اینکه مواردی وجود دارد که از حیطه وظایف استان خارج است افزود: باید بر روی ارتقاء کیفیت و رقابتی بودن قیمت‌ها، میزان واردات و چگونگی آن و همچنین تعرفه های گمرکی بیشتر کار شود و در سطح ملی کنترل کالای وارداتی صورت بگیرد تا کالاهای داخلی و ملی بازار خود را پیدا کنند و قطعا تولیدکنندگان داخلی در صورت داشتن بازار خوب به صورت اتوماتیک سطح کیفیت را هم ارتقا خواهند داد.

کد خبر 340211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.