قول می دهم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در راستای پویش پیمان با زمین، قول می دهم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری شامگاه شنبه در برنامه ساعت زمین اظهار کرد: برنامه ساعت زمین رویداد مهم، ارزشمند و بین المللی برای حفظ زمین است که هر ساله  مردم با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.

وی افزود: پیوند جامعه با میراث فرهنگی می تواند در جهت حفظ محیط زیست و زمین نقش مهمی داشته باشد، زیرا وقتی به گذشته تاریخی خود نگاه می کنیم می بینیم با یک نوع زیست همساز با طبیعت داشته اند در واقع مردم سرزمین ما از دیرباز به زمین توجه داشتند و از همین رو توجه به محیط زیست از رسوم دیرینه ما محسوب می شود اما متاسفانه با تحول در نگرش ها با گذشته تاریخ و فرهنگ فاصله گرفتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: بهره برداری بی رویه موجب شده با طبیعت سر ناسازگاری پیدا کنیم و نمونه آن زاینده رود خشک اصفهان، رگ حیات بخش ایران است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و نگاه مهربانانه به زمین که زیست و حیات ما به آن بستگی دارد، بتوانیم در جهت حفظ این سرمایه اساسی ما کوشش کنیم و میراث فرهنگی در این زمینه سهم بسزایی دارد.

الهیاری خاطرنشان کرد: در راستای پویش پیمان با زمین، قول می دهم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنم.

کد خبر 340109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.