صلواتی: نوروز «زوج و فرد» ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهردار اصفهان گفت: طرح زوج و فرد در ایام نوروز اعمال نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در نشست آموزشی نیروهای اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر، آدرس‌یابی را از مهم‌ترین نیازهای مسافران نوروزی بیان کرد و گفت: طرح زوج و فرد در ایام نوروز  اعمال نمی‌شود، اما تخلفاتی همچون عبور از چراغ قرمز و توقف بر خط عابر پیاده و... به حساب می‌آیند.

وی در رابطه با پارکینگ‌های فعال در ایام نوروز اظهار کرد: لیست پارکینگ‌های فعال که برخی از آنها همچون پارکینگ حکیم و جهان نما شبانه‌روزی است در دفترچه راهنمای گردشگری درج شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه خودروهای شخصی نباید به سمت اماکن تاریخی هدایت شوند، ادامه داد: برخی مسیرها به سمت مکان‌های تاریخی بسته است و باید مسافران به سوی پارکینگ‌هایی همچون پارکینگ طالقانی، چهارباغ، باغ گلدسته و جهان‌نما و... هدایت شوند و از آنجا مسیر خود را تعیین کنند.

صلواتی با بیان اینکه نصب بنرهای ترافیکی در شهر ضروری است، گفت: افرادی که قصد خروج از شهر خارج را دارند، بهتر است ابتدا به سمت شبکه بزرگراهی هدایت شوند و سپس طبق تابلوهای راهنما، مسیر خود را انتخاب کنند.

وی در رابطه با فعالیت پلیس راهور گفت: سه مرکز پلیس راهور در میدان جمهوری، پل وحید و خیابان هزار جریب در سطح شهر مستقر هستند.

صلواتی تعداد پارکینگ‌های شبانه‌روزی را  ۴۲ عدد اعلام کرد و افزود: دو هزار فضای پارک به پارکینگ‌های سطح شهر افزوده شده که شامل پارکینگ صفه و پارکینگ‌های موجود در هنرستان‌ها و دیگر مکان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز معاینه فنی خودرو گفت: این مراکز در خیابان همدانیان و در تاکسیرانی همجوار با ورزشگاه المپیک وجود دارند که از ۲۸ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه به جز روز اول فروردین فعال هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه ایستگاههای تاکسی در همه اماکن مهم شهر مستقر هستند، افزود: در صورت مواجه شدن با تخلفات تاکسیرانی‌ها لازم است تخلفات به دستگاه مربوطه اعلام شود.

صلواتی با اشاره به راه اندازی تور اصفهان گردی گفت: تور اصفهان‌گردی شامل یک حلقه اتوبوسرانی که مبدأ آن سی و سه پل است، راه اندازی می‌شود تا گردشگران از این طریق از نقاط مختلف تاریخی شهر دیدن کنند و از بروز مشکلات ترافیکی جلوگیری شود.

وی تعداد ایستگاه‌های فعال دوچرخه را ۱۰ عدد اعلام کرد و افزود: این ایستگاه‌ها در محور زاینده‌رود و مراکز تاریخی شهر همچون میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، خیابان حافظ، میدان امام(ره)، خیابان سپه، پل خواجو، جنوب پل فلزی، پارک ناژوان و پل آذر مستقر هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه گردشگران می‌توانند از نرم افزار «ترافیک اصفهان» استفاده کنند، گفت: حجم این نرم افزار پایین است و هر اطلاعاتی که مورد نیاز شهروند باشد را به او ارائه می‌دهد، این نرم افزار در زمینه حمل و نقل و ترافیک شهری، آخرین تصاویر ثبت شده از دوربین‌های شهری شامل ظرفیت پارکینگ‌ها، پایانه‌های درون شهری و برون شهری، مسیریابی و راهنمای فرد برای رسیدن به مقصد و اطلاع از ایستگاه‌های دوچرخه می‌شود که می‌توان این اطلاعات را به اشتراک گذاشت.

صلواتی افزود: این نرم افزار خدمات اداری همچون اطلاع از دفاتر پیشخوان و پلیس +۱۰ و...، ساعات فعالیت مراکز تفریحی، فرهنگی و مذهبی و حتی بازارها، مراکز رستورانی، بانک‌ها، ایستگاه‌های بازیافت، جایگاه‌های سوخت، مراکز ورزشی و اقامتی، مراکز بهداشتی درمانی و سرویس‌های بهداشتی اطلاعاتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

کد خبر 339558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.