کمال حوزه‌های علمیه گرو تربیت طلّابی خدمت‌گذار به دین است

تیران-رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: کمال حوزه علمیه در گرو تربیت دانش‌آموختگانی شایسته و صالح و انسان‌هایی مفید به حال جامعه و خدمت‌گذار به دین و آیین و اهل ایمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا آیت الله العظمی حسین مظاهری در پیامی به آیین افتتاحیه ساختمان حوزه علمیه برادران تیران ضمن سپاس به درگاه حضرت حق‌تعالی و تقدیر و تشکّر از کسانی که در این کار نیک و عمل صالح، دخالت و مشارکت داشته‌اند، آورده است:

این مدرسه علمیّه پایگاهی رفیع از علم و عمل و قرارگاهی برای عالمان عامل و صالح و سربازان حقیقی امام زمان خواهد بود و امیدواریم خداوند برکات روزافزون این مدرسه را تا ظهور مبارک آن حضرت پایدار بدارد.

تقارن این اقدام با ایّام با سعادت و پر میمنت ولادت حضرت فاطمۀ زهرا(س) است امیدواریم به لطف خدا حوزۀ برادران و خواهران این شهر مایۀ ارتقاءِ دانش و تقوا و عقلانیّت در این شهر و دیار قرار گیرد و استمرار همیشگی برکات علمی، عملی و معنوی را در این دو پایگاه حوزوی، تأمین و تضمین می شود.

کمال و اکمال این دو بنا در گرو آن است که دانش‌آموختگانی شایسته و صالح و طلّابی فاضل و متّقی و انسان‌هایی مفید به حال جامعه و خدمت‌گذار به دین و آیین و اهل ایمان، در این مدارس تربیت شوند و برکات وجود آنان در جامعه و در میان مردم و مؤمنان، جاری و منتشر شود.

طلّاب، تمام توان و تلاش خود را در سه ساحت «علم، عمل و عقلانیّت» به‌کار گیرند و در این مجاهدت و اهتمام خود، هیچ چیزی و هیچ کسی را جُز خداوند تعالی در نظر نداشته باشند و با خلوص و اخلاص، این راه دشوار، ولی مبارک و سازنده را در پیش گیرند.

طلاب نیز فرصت جوانی را مغتنم بشمارند و با پرهیز از کسالت و بطالت، از همۀ فرصت‌های کوچک و بزرگ به نفع ارتقاءِ آن سه مؤلّفۀ مهم، استفاده و بهره‌برداری نمایند.

برای اعتلاءِ اخلاق و ادب و متانت و آراسته شدن به منطق و فضائل الهی و تهذیب نفس و تزکیۀ روح که جوهره اصلی همه معارف دینی و تعلیمات قرآن و عترت است، همواره در کوشش و تلاش علمی و عملی باشند و بدانند که عموم مردم، به اخلاق و رفتار علما و حوزویان نظر می‌کنند و از آن تأثیر می‌پذیرند و از این‌رو وظیفه ما، مراقبه دائمی در این جهات است.

انس با قرآن و عترت و تدبّر در پیام‌های عالی مرتبه حیات‌بخش و انسان‌سازِ این دو ثقل ثقیل را هیچ‌گاه فراموش ننمایند. با فضاهای علمی جدید و مسائل دنیای روز به نحو صحیح آشنا باشند و قدرت پاسخ‌گویی به شبهات نظری و مشکلات عملی جهان معاصر را در خود ایجاد نمایند.

کد خبر 339302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.