سینمای تجربی به روایت «شاهین پرهامی»

شاهین پرهامی، فیلم‌ساز ایرانی- کانادایی، فردا، ۲۱ اسفندماه در موسسه رویش مهر، موضوع «فضا و زمان غیرخطی در سینمای تجربی» را بررسی می‌کند.

مسئول اتاق فیلم موسسه فرهنگی هنری رویش مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاهین پرهامی، فیلم‌سازی است که در سال‌های گذشته با ساخت سه‌گانه «لاهوت، ناسوت، جبروت» توانسته کارهای پرقدرتی را در سینمای تجربی ایران خلق کند. وی که تابه‌حال در جشنواره‌های جهانی فیلم مانند مونترال، سیدنی، پوسان و یاماگاتا حضورداشته، موفق به دریافت جوایز معتبری نیز در این حوزه شده است.

حسین شریفی ادامه داد: اکثر فیلم‌های این فیلم‌ساز، با دیالوگ‌های حداقلی و فضاسازی‌های تأثیرگذار همراه است. مسئله شهر و فضای معماری و به‌طورکلی، بحث مکان در آثار او، ظهور و بروز برجسته‌ای دارد و این مؤلفه‌ها در کنار روایت غیرخطی زمانی، سبک خاصی به کارهای شاهین پرهامی بخشیده است. مسائل اجتماعی و فرهنگی ازجمله مهاجرت، مفهوم زندگی، مرگ، موسیقی و سرنوشت انسانی هم ازجمله دغدغه‌های این هنرمند است که در آثار او، به بهانه‌های مختلف دیده می‌شود.

وی افزود: موسسه رویش مهر در نظر دارد در نشستی با عنوان «فضا و زمان غیرخطی در سینمای تجربی»، میزبان این کارگردان باشد. در این نشست، علاوه بر گفت‌وگو و بیان نظرات با شاهین پرهامی، فیلم‌های سه‌گانه «لاهوت، ناسوت، جبروت»، «نسیان»، «شیراز ۱۳۴۰» و بخش‌هایی از دیگر تولیدات این هنرمند به نمایش درمی‌آید.

شریفی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست، می‌توانند دوشنبه ۲۱ اسفندماه، رأس ساعت ۱۹ به موسسه فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر به سمت سی‌وسه‌پل، کوچه مجید پورمعراج، شماره ۱۶، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 339275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.