نشستی با خالق مجسمه «طیران»

نشست بررسی و تحلیل زیست و آثار مرتضی نعمت‌الهی، مجسمه‌ساز اصفهانی، همراه با نمایش فیلم مستند «طیران» ساخته زاون قوکاسیان درباره او، امروز، ۲۰ اسفندماه در موسسه رویش مهر برگزار می‌شود.

حامد قصری، برگزارکننده این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استاد مرتضی نعمت‌الهی، متولد ۱۳۲۴ است، مجسمه‌سازی را در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، زیر نظر استاد تمدن آموخته و برای ادامه تحصیل در این رشته به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه سوربن پاریس رفته‌ است.

وی تصریح کرد: آثار نعمت‌الهی به دو قسمت تقسیم می‌شود و یک بخش آن‌هم که جنبه شهری دارد، در شهرهای اصفهان، تهران، کرج و چند شهر دیگر کشور دیده می‌شود، مجسمه‌های «طیران» و «فردوسی» در دو طرف پل فردوسی اصفهان و مجسمه «شیخ بهایی» در خیابانی به همین نام از این جمله هستند.

وی ادامه داد: قرار بود به مدت دو ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان، شاهد نمایشگاهی از آثار استاد نعمت‌الهی باشیم، اما این اتفاق نیفتاد.

قصری یادآور شد: این استاد برجسته، همان‌قدر که در ایران و اصفهان شناخته‌شده، در پاریس نیز مورداحترام است و تنها به دلیل علاقه‌ای که به زادگاهش دارد، در دهه ۷۰ به اصفهان بازگشت، به همین سبب باید بیش از این‌ها قدردان او باشیم.

وی با اشاره به مستندهایی که در مورد زندگی این هنرمند ساخته‌شده، گفت: سه فیلم درباره زیست و زندگی استاد نعمت‌الهی ساخته‌شده که مستند «طیران» ساخته زاون قوکاسیان، نخستین آن‌ها است. این فیلم، سال‌ها پیش ساخته‌شده و برای نخستین بار در نشست بررسی و تحلیل زیست و آثار مرتضی نعمت‌الهی به نمایش درمی‌آید. محمدعلی نجفی و مجتبی اسپنانی هم مستندهایی درباره زندگی این هنرمند، کارگردانی کرده‌اند.

قصری خاطرنشان کرد: موسسه فرهنگی هنری رویش مهر که قدیمی‌ترین موسسه فرهنگی اصفهان است، با همراهی این‌جانب، اقدام به برگزاری نشستی با موضوع بررسی و تحلیل آثار این هنرمند کرده است. این نشست با گفتگوی مرتضی نعمت‌الهی، مجسمهساز و علیرضا ارواحی، منتقد هنری، پیرامون زیست و آثار هنرمند خواهد بود و پس از آن‌هم جلسه با نمایش فیلم مستند «طیران» و پرسش و پاسخ مخاطبان ادامه می‌یابد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست، می‌توانند یکشنبه، 20 اسفندماه، رأس ساعت ۱۸ به موسسه فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر به سمت سی‌وسه‌پل، کوچه مجید پورمعراج، شماره ۱۶، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 339234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.