فرهنگ و قانون؛ بزرگترین چالش پسماند در شهرها

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در دو سال اخیر آنالیز فیزیکی پسماند شهر انجام شد این آنالیز نشان می دهد که در شهر الگوی مصرف و اقلیم مصرف چیست، تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای مدیریت پسماند انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا ساکتی شامگاه شنبه در همایش "اصفهان بدون زباله " اظهار کرد: امروزه  زباله و پسماند یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری و فعالان محیط زیست است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین چالش پسماند در شهرها را مقوله فرهنگ و قانون دانست و گفت: در حوزه فرهنگ سازی پسماند هنوز نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم و خلا قانون و قانون های بازدارنده نیز باعث شده تا نتوانیم پسماند را به صورت کامل مدیریت کنیم.

ساکتی با بیان اینکه در شبانه روز هزار تن پسماند تر تولید می شود، ادامه داد: شهر اصفهان به عنوان یک شهر پیشتاز در حوزه پسماند برنامه ریزی های خوبی در فرآیند حمل، نقل و انتقال و ... اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه سرانه تولید استاندارد پسماند در شهر اصفهان برای هر نفر ۵۲۶ گرم و در کل کشور ۷۵۰ گرم است و این نشان می دهد اصفهان وضعیت خوبی دارد ، اما در کشور های اروپایی این رقم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم است، خاطرنشان کرد: روزانه ۴۵ میلیون متر مربع  نظافت شهر با اعتبار ۲۲۱ میلیون تومان انجام می شود و در سال جاری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای رفت و روب و جمع آوری زباله هزینه شده است و در سال آینده به طور حتم این هزینه ها افزایش می یابد.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: در دو سال اخیر آنالیز فیزیکی پسماند شهر انجام شد این آنالیز نشان می دهد که در شهر الگوی مصرف و اقلیم مصرف چیست، تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای مدیریت پسماند انجام دهیم.

ساکتی اضافه کرد: اگر شهروندان، حامیان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد کمک های لازم را انجام دهند به طور حتم محیط زیست سالمی را به نسل آینده تحویل خواهیم داد.

کد خبر 339218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.