اصفهان بر سکوی سوم توتال هاپکیدو قهرمانی کشور ایستاد

مبارکه - تیم اصفهان در رقابت‌های توتال هاپکیدو کشوری انتخابی تیم ملی بانوان، به میزبانی شهرستان مبارکه به مقام سوم دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، مسابقات توتال هاپکیدو کشوری با شرکت ۱۲ تیم از استان‌های مختلف در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه به میزبانی شهرستان مبارکه اصفهان در مجموعه ورزشی صفاییه برگزار شد که استان‌های البرز و گیلان در این مسابقات به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند.

این مسابقات با حضور ۱۵۰ بانوی ورزشکار در بخش‌های دفاع شخصی، سلاح های سرد و مبارزه به مدت دو روز برگزار شد و در رقابت‌های دفاع شخصی بزرگسالان این دوره تیم اصفهان اول شد و پس از آن گیلان و کرج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.  

بخش سلاح های سرد این دوره نیز با قهرمانی استان کرج همراه بود و پس از آن اصفهان و گیلان در سکوهای دوم و سوم ایستادند و در بخش مبارزه این دوره از مسابقات هم تیم کرج به مقام اول دست یافت و تیم های اصفهان و گیلان به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.  

همچنین در بخش حرکات آکروباتیک تیم‌های گیلان، کرج و کرمان به مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها دست یافتند.  

به گزارش ایمنا، هاپکیدو (GHF) از جمله ورزش های رزمی بوده که با عنوان کمیته سبک هاپکیدو در فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور فعال است.  

هاپکیدو (Hapkido) یک سیستم کامل دفاع شخصی محسوب می شود که با ترکیبی از فنون Aikido و Jujitsu (شیوه های قفل مفصلی و پرتاب) و تکنیک های لگد زدن به سبک Taekuondo در چین پایه ریزی شده است.  

کد خبر 339126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.