توانمندسازی جامعه زنان، مهمترین هدف فراکسیون بانوان مجلس

شهرضا - عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: زنان نیمی از جامعه هستند، که تلاش در جهت رفع مشکلات آنان به معنی تقویت زیرساخت‌های کشور در همه بخش‌ها است، به همین دلیل توانمندسازی جامعه زنان، به عنوان مهمترین اولویت کاری فراکسیون بانوان مجلس مطرح شده است.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیدشت مقام مادر و زن، اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحولات گسترده در همه بخش‌ها به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عرصه‌های تأثیرگذاری انقلاب سلامی، ایجاد تغییرات اساسی در جامعه زنان کشور براساس تعالیم اسلام و فرهنگ اصیل مردم بود.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور الگوی زن غربی را ترویج می‌کردند، به همین دلیل در آن زمان هیچ جیگاهی برای معرفی زن مسلمان و آراء اسلامی در این خصوص وجود نداشت.

محمودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کرامت حقیقی زن را احیا کرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، فرصتی فراهم شد تا زنان براساس توان و استعدادی که داشتند در عرصه‌های مختلف حاضر شوند و در محیط امن اجتماعی، توانایی‌های خود را بروز دهند.

وی اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، نیازها و مطالباتی دارند، که باید به آن‌ها توجه و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم زیرا تلاش در جهت رفع مشکلات آنان به معنی تقویت زیرساخت‌های کشور در همه بخش‌ها است.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: زنان، مهمترین نقش اجتماعی یعنی مدیریت نهاد خانواده و تربیت فرزندان به عنوان آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

محمودی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه زنان، به عنوان مهمترین اولویت کاری فراکسیون بانوان مجلس مطرح شده است، گفت: دولتمردان نیز باید تلاش کنند تا نیازهای جامعه زنان را در همه بخش‌ها برطرف کنند.

کد خبر 339095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.