اولویت سال ۱۳۹۷، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باشد

نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به مهم ترین اولویت در سال ۹۷ گفت: پرداختن به معضلات فقر، تبعیض و فساد باید در اولویت اول مسئولان قرار گیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم ترین چالش های سیاسی سال ۱۳۹۶، به خبرنگار ایمنا گفت: در سالی که گذشت، عدم توجه مسئولان و پاسخ گویی مدیران به مردم باعث شد خواسته‌های اجتماعی به چالش های سیاسی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: مسائلی همچون اشتغال؛ به ویژه کاریابی فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکار شدن افراد دارای شغل که مشکلات معیشتی و عواقب دیگری را به دنبال داشت و البته کم کاری مدیران در این زمینه منجر به تبدیل این خواسته ها به یک چالش سیاسی شد.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: سناریو هماهنگ شده آمریکا و اروپا برای بهانه تراشی و عدم انجام تعهدات و وظایفشان در قبال برجام، یکی دیگر از مهم ترین چالش های ایران در زمینه سیاست خارجی در سال ۱۳۹۶ بود.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: مهم ترین اولویت سیاسی کشور در سال ۱۳۹۷، باید پرداختن به معضل فقر، پدیده فساد و تبعیض باشد و لازم است همه دستگاه ها، مدیران و مقامات در این سال بیشترین تمرکز و تلاش خود را برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض قرار دهند.

رفع معضل فقر، مصرف تولیدات داخلی را می طلبد

وی با بیان اینکه راه حل این معضلات شفاف سازی است، گفت: وزارت صنعت و معدن رویه ای را در پیش گرفته که بر اساس آن، در اطلاعیه ای اعلام کرد با هرکس در سیستم تخلف کند برخورد می شود و هرکس که گزارش تخلفی را به صورت مستند ارائه دهند، جایزه می گیرد؛ این رویه مناسبی است که باید در همه دستگاه ها عملا فراگیر شود.

 حاجی دلیگانی یادآور شد: برای رفع معضل فقر باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد و مصرف تولیدات داخلی را برای افزایش اشتغال ایرانیان مورد توجه قرار داد. فطرت انسان ها تبعیض را قبول نمی کند؛ بنابراین با شفاف سازی در این رابطه و اصلاح نگاه همه مسئولان به سمت رفع بی عدالتی می توانیم با تبعیض مبارزه کنیم.

کد خبر 339047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.