رسالت، سه شنبه بدون خودرو را تجربه کرد

محله رسالت واقع در منطقه دو شهرداری اصفهان، به عنوان نخستین محله میزبان طرح « سه شنبه های بدون خودرو هر هفته یک محله» بود.

به گزارش ایمنا، محله رسالت یکی از محلات پرجمعیت منطقه دو شهرداری اصفهان است که امروز به عنوان نخستین محله در بین محلات مناطق ۱۵ گانه شهری میزبان طرح سه شنبه های بدون خودرو هر هفته یک محله شد؛ گوشه گوشه محل با حضور زن و مرد و پیر و جوان غرق در شادی و نشاط بود.

حضور ورزشکاران کودک و نوجوان که به ورزش های زورخانه ای و باستانی می پرداختند نیز فضای محله را حماسی کرده و باعث شده بود، روح پهلوانی در دل مردم زنده شود.

بهنام اعظمی، دانش آموز سال یازدهم هنرستان که با اشتیاق حرکات این ورزشکاران را دنبال می کرد، گفت: فکر نمی کردم ورزش زورخانه ای تا این حد جذاب و قشنگ باشد اما امروز که این ورزشکاران را دیدم با خودم گفتم حتماً باید سری به زورخانه های شهر بزنم.

نمایشگاه سه بعدی مشاهیر تخت فولاد و اعتیاد رسانه ای نیز مخاطبان خاصی را به خود جلب کرده بود به طوری که افراد برای دیدن عکس ها بی صبرانه منتظر گرفتن عینک های مخصوص بودند.

الهام رفعتی که دست در دست کودک خردسالش غرق در تماشای عکس ها بود، عنوان کرد: باورم نمی شود که چقدر افراد بزرگ و دانشمند در اصفهان به خاک سپرده شده اند، انگار این شهر پر از گنجینه هایی است که ناشناخته مانده اند.

بیژن کریمی هم که با دوستش به این ویژه برنامه آمده و در حین دیدن عکس ها، مرتب در حال پچ پچ هستند، گفت: من و دوستم ساعات زیادی را در اینترنت می گذارندیم اما امروز با دیدن این عکس ها متوجه شدیم که خطر بزرگی در کمین ما است.

در گوشه ای از پارک ترافیک رسالت، بانوان زیادی دور هم جمع شده و به دقت مشغول یادداشت برداری از صحبت های کارشناس بودند.

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، غرفه ای برای آموزش کاشت سبزه های عید با دانه های نباتی مثل نارنج و پرتقال در نظر گرفته شده بود تا بتوان علاوه بر بهره مندی از سبزی آنها در ایام نوروز، آنها را در سال های بعد نیز به عنوان نهال کاشت.

اکرم قیاسی یکی از همین بانوان است که با لبخندی از روی رضایت اظهار کرد: سالهای گذشته با هزار زحمت سعی می کردم تا سبزه ای را برای عید نوروز آماده کنم و نمی توانستم اما فکر می کنم از این به بعد بتوانم سبزه های زیبایی را پرورش دهم.

دستاوردهای بانوان نیز در غرفه هایی با عنوان «ارزش آفرینان» به نمایش در آمده و توانسته بود توانمندی های این قشر را به خوبی به نمایش بگذارد.

اعظم داوری که محصولات این غرفه ها را به دقت بررسی کرده وچند مورد را نیز خریداری کرده بود، گفت: جای خوشحالی است که کم کم زمینه حضور و فعالیت خانم ها با تولیدات خانگی شان در جامعه ایجاد می شود زیرا این محصولات به مراتب از کیفیت بالاتر و قیمت کمتری نسبت به بازار برخوردار است.

فرهنگ ترافیک نیز با زبانی کودکانه به همراه شعر و سرود، به بچه ها آموزش داده می شد که با استقبال پرشور آنها و خانواده هایشان همراه شده و اتوبوس سیاره فیروزه ای نیز به پخش فیلم برای کودکان مشغول بود.

به گزارش ایمنا، برگزاری چنین برنامه های آموزشی، فرهنگی و تفریحی در نقاط مختلف شهر می‌تواند در راستای عدالت محوری به افزایش آگاهی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان منجر شود.

کد خبر 338946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.