محمدی: کاشت درختان تنها حرکتی نمادین در شهر نباشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاشت درختان تنها حرکتی نمادین در شهر نباید باشد، بلکه به رونق فضای سبز و ایجاد شادی و نشاط در شهر کمک کند.

کوروش محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در حاشیه مراسم روز درختکاری اظهار کرد: براساس درخواست شهرداری بودجه مناسبی برای خرید پساب فاضلاب و تبدیل آن به آب مورد نیاز فضای سبز در نظر گرفته شده که می‌تواند در سال ۹۷ درصد قابل توجهی از نیاز آبی فضای سبز شهر اصفهان را تامین کند.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز باید با احتیاط و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شود، تاکیدکرد: توسعه فضای سبز نمی‌تواند ملاک مناسبی برای شهر باشد، مگر اینکه تمام جوانب و شرایط آن سنجیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از گیاهان، درختان و چمن‌هایی با نیاز آبی کم در دستور کار مدیریت شهری و شهرداری اصفهان قرار گرفته، البته گاهی لازم است باتوجه به مشکل کمبود آب از فضاهای جایگزین برای فضای سبز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌های لازم و اعتبارات مورد نیاز برای خرید پساب فاضلاب و استفاده بهینه از فضای سبز در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی‌ها برای حفظ گونه‌های گیاهی و نهال‌هایی که در منطقه شرق اصفهان کاشته شده، صورت گرفته است.

محمدی ابراز امیدواری کرد: کاشت درختان تنها حرکتی نمادین در شهر نباشد، بلکه به رونق فضای سبز و ایجاد شادی و نشاط در شهر کمک کند.

کد خبر 338892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.