برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نوروز ۹۷ در سه نقطه از مجموعه تخت فولاد برگزار می شود.

سید علی معرک نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور معرفی بیشتر تخت فولاد به شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نوروز ۹۷ برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در سه نقطه شامل سالن شمع در گلستان شهدا، جنب مقبره بابارکن‌الدین و تکیه میرفندرسکی برگزار و در هر کدام به صورت مجزا کلیات تخت فولاد، مشاهیر و جلوههای هنری و معماری به مسافران نوروزی ارایه می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به معرفی مشاهیر دو تکیه تخت فولاد از جمله تکیه کازرونی و تکیه سیدالعراقین خواهیم پرداخت.

وی معرفی شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را از دیگر برنامه‌های تخت فولاد در ایام نوروز امسال برشمرد و گفت: در کنار این اقدامات طرح هادیان مشاهیر تخت فولاد اجرا می شود، در این طرح کارشناسان و راهنمایان تخت فولاد در دو نقطه تخت فولاد و دو نقطه بیرون از مجموعه به معرفی مفاخر می‌پردازند و گردشگران را راهنمایی می‌کنند.

معرک نژاد اظهارکرد: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که اسفندماه سال‌جاری در مجموعه تخت فولاد انجام می‌شود، معرفی سبک زندگی و سیره مشاهیر در دسته‌ها و طبقه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در روز هشتم اسفندماه سال‌جاری با مشارکت دو انجمن مردم نهاد بهسازان آینده و کانون گردشگران تخت فولاد نمایشگاه «طلایه دار اندیشه» و بزرگداشت «استاد حسین معارفی» از معماران و مرمت‌کاران برجسته شهر و کشور در باغ طوبی برگزار شد، افزود: از جمله شاهکارهای این استاد برجسته، تعمیر منارشرقی منارجنبان بود که به طور کامل منار از جا برداشته شد، مرمت و سپس به جای اصلی خود باز گردانده شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از دیگر اقدامات استاد حسین معارفی را مرمت مسجد جامع عباسی، شیخ لطف الله، مسجد منارعلی، سردر بازار قیصریه، مدرسه ملاعبدلله در شهر اصفهان و در سایر شهرهای کشور شامل مرمت مسجدجامع نایین، اشترجان، زواره، بقعه پیربکران و گنبدسلطانیه زنجان برشمرد.

کد خبر 338862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.