رفتار با زنان در جامعه ایران نیازمند بازنگری جدی است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با باتاکید بر اینکه همه ما معتقد به عدالت خداوند هستیم، گفت: باید در جامعه پرداختن به عدل الهی به گونه ای باشد که مساوات را برای همه جامعه در نظر داشته باشیم و این به دور از عدالت خداوند است که نیمی از جامعه محدود باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) با انتقاد از وضعیت موجود جامعه گفت: راه فراهم سازی بستر حضور زنان در جامعه جنجال در خیابان نیست چرا که این امر به دور از شان زنان ما است از این رو باید جامعه را به این باور برسانیم که زنان به عنوان نیمه غیرقابل انکار جامعه در همه جهان حضور دارند و از توان آنها باید برای رشد و تعالی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اخیراً مطالبه شده است که اشتغال زنان را در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان پیش‌بینی کنیم، اضافه کرد: مگر چقدر شغل در این زمینه داریم که بتوانیم همه این نیازها را پاسخ دهیم و باید توجه داشت که این یک بحث انحرافی برای جامعه است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جایگاه و مقام حضرت زهرا (س) منجر شد تا روز تولد ایشان را به عنوان روز زن نامگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور طبیعی مردان از نیرو و توان بیشتری نسبت به زنان به دلیل خلقتشان برخوردار هستند، تصریح کرد: به همین دلیل نیز بخش بیشتری از امکانات جامعه در اختیار مردان است البته پروردگار عالم در آیات مختلف به یکسان بودن زن و مرد تاکید کرده اند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تا قبل از ظهور عیسی مسیح هیچ زنی حق حضور در عبادتگاه‌ها، تحصیل و حق مالکیت را نداشت، گفت: پس از تولد حضرت مریم و حضورش در معبد یهود که تولد حضرت عیسی (ع) را نیز به دنبال داشت قفل حضور زنان در عبادتگاه‌ها شکسته شد.

معین با بیان اینکه در دین اسلام نیز حمایت‌های اقتصادی حضرت خدیجه نقش بسزایی در ترویج دین اسلام داشته است، افزود: در جامعه قبیله‌ای و سنتی صدر اسلام، خدیجه (س) با حمایت همه جانبه خود از پیامبر در همه جا پشتیبان ایشان بود و بسیاری از مورخین به این امر اذعان دارند که اگر حمایت‌های خدیجه (س) نبود مشکلات زیادی در تبلیغ دین اسلام به وجود می‌آمد.

وی با بیان اینکه رسول خدا (ص) پس از هجرت به مدینه سنت‌های غلط جاهیلیت را منسوخ و نام بزرگ دخترشان را در سخنرانی‌ها ذکر کرد، گفت: ایشان امتیازات وا ختیارات خاصی برای حضرت زهرا(س) قائل بودند و در جامعه‌ای که زنان در آن زنده به گور می‌شدند، اختیار ازدواج را به خود حضرت زهرا (س) واگذار کردند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیامبر زنان را در جنگ‌ها و بیعت‌ها مشارکت می‌دادند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)  در واقعه غدیر خم فرمودند همه زنانی که به حج مشرف شدند باید بتوانند با امیرالمؤمنین بیعت کنند و این سنتی بود که پیامبر اکرم (ص) برای نسل‌های بعد از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها تلاش تمام جوامع با جنبش‌های مختلف، همگی برای حقوق اولیه‌ای تلاش می‌کردند که هیچ وقت این حقوق در جوامع اسلامی نفی نشده بود، گفت: البته در برخی دوره‌ها تحجرهایی وجود داشت اما پیامبر اکرم (ص) به راحتی نام دخترشان را در مجامع اعلام می‌کردند و از این رو باید جامعه ما در امر توجه به زنان به ایشان اقتدا کنند.

معین بابیان اینکه سنت پیامبر در حوزه رفتار با زنان و جایگاه زن، هر نوع استنباط‌های بی مورد را رد می‌کند، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) حجتی بر همه جهانیان هستند.

وی با بیان اینکه امروزه فاصله گرفتن از تعالیم الهی و سیره پیامبراکرم (ص) در خصوص رفتار با زنان در واقع نوعی ظلم به ایشان است، تصریح کرد: ضروری است که در این حوزه در کشور بازنگری‌های جدی انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید به سنت پیامبر(ص) برگردیم و از برخی پیرایه‌هایی که به دین اسلام بسته شده فاصله بگیریم، گفت: اگر به دنبال اعتلای دین اسلام و انقلاب اسلامی هستیم، باید از توان همه افراد جامعه استفاده کنیم و راه‌های پیشرفت و رشد و تعالی را برای آحاد جامعه باز کنیم.

کد خبر 338825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.