بیش از ۴ میلیون مترمربع ساخت و ساز در بقاع متبرکه

گلپایگان- نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف کشور گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال ۸۸ بر اساس آمار چهار میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در بقاع متبرکه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام علی محمدی امروز در آیین افتتاح ۱۵ واحد مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی استانی، کشوری و بین المللی و آموزش قرآن و قرائت  و تلاوت  و حفظ قرآن از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: با تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ هزار نفر حافظ قرآنی در کشور اکنون ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه علوم قرَآنی مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: مدیریت آستان علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه(س)  حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری و شاه چراغ در شیراز و مسجد جمکران بر عهده تولیت خاص است  و در دیگر امامزادگان مدیریت در کشور بر عهده اوقاف و امور خیریه است.

وی گفت: در کشور بیش از هشت هزار بقعه وجود دارد، اما بعضی بقاع متبرکه امامزاده نیست و متعلق به علما و بزرگان و مشاهیر کشور است.

محمدی تأکید کرد: موقوفات سرمایه‌های مردم که برای امور خیر وقف کردند و سازمان اوقاف کشور با قاطعیت تمام  در امر احیای وقف تلاش دارد.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به یک سازمان پویا و با برنامه تبدیل شده است و از حالت انفعال خارج شده است.

وی افزود: صد در صد موقوفات در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است و به صورت فعال و با صلابت در امر موقوفات پیگیری هستیم.

محمدی گفت:  پس از پیروزی انقلاب تا سال ۸۸، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در امام‌زادگان انجام شده است.

وی افزود: از سال ۸۹ تا کنون شش میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در امام زادگان انجام شده است که در مقایسه با سه دهه اول انقلاب  ۳۰ سال کار انجام شده است./

کد خبر 338616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.