شهردار رشت: بهره گیری از تجربیات کلانشهرها در حوزه بین الملل

شهردار رشت گفت: با راه اندازی مجمع دبیرخانه کلانشهرها زمینه لازم برای بهره گیری از تجربیات بسیار ارزشمند شهرها همراه با راه حل های جهانی آن وجود دارد و دیگر نیاز به سعی و خطا و انجام کار آزمایشی با پول مردم نیست.

به گزارش ایمنا، مسعود نصرتی امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای نود و پنجمین نشست کلانشهرها اظهار کرد: به طور حتم نتایج نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در دستور کار قرار گرفته در وضعیت آینده شهری ایران تاثیرگذار خواهد بود.

وی تحقق اهداف توسعه پایدار به ویژه بر درآمد را از اهداف برگزاری این نشست دانست و افزود: استفاده از تجربیات تمامی شهرها در زمینه محیط زیست شهری، گردشگری شهری، پیشاهنگ بودن صنعت گردشگری از نگاه دولت و وظایفی که برای ۱۵ کلانشهر لحاظ شده از اهداف برگزاری این برنامه است.

شهردار رشت تاکید کرد: بهره گیری از تجربیات کلانشهرها در حوزه بین الملل از دیگر موارد در دستور کار است که با پیگیری های لازم  مجمع دبیرخانه کلانشهرها جهت استفاده از تمام ظرفیت های بین الملل راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی مجمع دبیرخانه کلانشهرها زمینه لازم برای بهره گیری از تجربیات بسیار ارزشمند شهرها همراه با راه حل های جهانی آن وجود دارد و دیگر نیاز به سعی و خطا و انجام کار آزمایشی با پول مردم نیست.

نصرتی با اشاره به توزیع امور میان کلانشهرها در مجمع دبیرخانه کلانشهرها تصریح کرد: با یک تمرکززدایی بین کلانشهرها و اینکه هر دبیرخانه در یکی از کلانشهرها واقع شود و معاونان هر کلانشهر مدیریت آن را به عهده داشته باشد، یک هم افزایی قوی بین تمام کلانشهرها به وجود خواهد آمد و انعکاس آن برای مراکز استانها و سایر شهرها که بهره بردار از این نوع تجربیات هستند، خواهد بود.

کد خبر 338577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.