نوروزی: بدون پرداخت دیون، شهرداری‌ها نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند

شهردار اصفهان گفت: اصفهان مطالبات بسیاری در ارتباط با مالیات ارزش افزده و عوارض آلایندگی و درآمدهای حاصل از جرائم رانندگی دارد که امیدواریم بتوانیم آنها را از دولت وصول کرده و بدهی های خود را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه نود و پنجمین اجلاس شهرداران کلانشهرها که به میزبانی اصفهان برگزار شد در جمع خبرنگاران  گفت: این جلسات به منظور هم اندیشی برای رفع مشکلات مشترک کلانشهرهاست. در این جلسه ساختار دبیرخانه جدید، کمسیون ها و لوایحی که قرار است به مجلس ارائه شود مطرح شد تا با نمایندگان مجلس در شهرها نیز در میان گذاشته شود. 

وی ادامه داد: لایحه مربوط به مدیریت شهری و ارزش افزوده اگر به صورت کارشناسی به تصویب برسد می تواند به استقلال شهرداری ها و تحقق درآمدهای پایدارشهری منجر شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دولت به سازمان شهرداری ها، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی بدهی هایی دارد، گفت: اصفهان مطالبات بسیاری در ارتباط با مالیات ارزش افزده و عوارض آلایندگی و درآمدهای حاصل از جرائم رانندگی دارد که امیدواریم در جلساتی مثل امروز بتوانیم آنها را از دولت وصول کرده و بدهی های خود را پرداخت کنیم زیرا اگر این دیون وصول نشود، شهرداری ها نمی توانند به خوبی به وظایف خود در قبال شهروندان عمل کنند، البته آقای نجفی در این خصوص پیگیری هایی داشتند و شهرداری اصفهان نیز جلساتی با نمایندگان دولت و مجلس داشته است.

وی افزود: امسال برای عید نوروز سایت جدیدی را برای اسکان در مکان های مختلف در نظر گرفته ایم که می تواند سفر گردشگران به اصفهان را تسهیل کند، این شهر ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد که اگر بتوان در جلسات بعدی رویدادهای مشترکی با کلانشهرهای کشور تعریف کرد می توان فضای فرهنگی و گردشگری بین شهری را افزایش داد.

نوروزی با بیان اینکه خواهرخواندگی بین شهرها نیز می تواند ایجاد شود، تصریح کرد: اگرچه این موضوع در حیطه بین المللی مطرح می شود اما این موضوع را در بین شهرهای کشور نیز می توان پیگیری کرد.

کد خبر 338539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.