تحریمها تأثیری بر توان هوانیروز نداشته است

"ابابیل" نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با حضور فرمانده کل نیروی زمینی ارتش اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ، « کیومرث حیدری» فرمانده کل نیروی زمینی ارتش، عصر امروز(چهارشنبه) در مراسم رونمایی از  دستاوردهای جدید ارتش که در پایگاه چهارم هوانیروز ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ازدیاد برد موشکی هوانیروز، توانمندی پرواز در شب، ناوبری الکترونیک و تولید قطعات گلوگاهی از دستاوردهای این پایگاه است و این مسائل مهم و راهبردی اند، بسیاری از این تجهیزات برای اولین بار بدست آمده است.

وی همچنین ناوگان نیروی هوایی ارتش را «پا به رکاب» دانست و افزود: ناوگان نیروی هوایی جوان است و تجهیزات هوایی ارتش باتوجه به تجهیزات روز دنیا دایما بروز رسانی می شود.

حیدری تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب تمام بالگردهای ایران ساخت غرب بود و انتظار نبود که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم، اما با فرمان امام خمینی (ره) و با عنایات مقام معظم رهبری که فرمودند "نهضت قطعه‌سازی باید بومی شود"، از سال ۱۳۵۸ به بعد هوانیروز را با اندیشه‌های دانشمندان کشور و صنعتگران با کفایت و درجه داران خودمان اداره می‌کنیم و تحریم‌ها به هیچ عنوان نتوانسته است بر توانایی هوانیروز تأثیر داشته باشد و به لطف الهی در آینده هم نخواهد داشت. 

به گزارش ایمنا، در این مراسم، هلی کوپترهای ۲۰۹، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶ و شنوک (اتوبوس هوایی) ارتش، همزمان با حضور فرمانده کل نیروی زمینی ارتش اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با دارا بودن ۵ رمپ و ۵ مرکز آموزشی بزرگترین مرکز هوایی خاورمیانه است و این درحالی است که چیزی حدود ۵۰۰ هلی کوپتر در این مرکز وجود دارد.

در این مراسم همچنین فرمانده کل نیروی زمینی ارتش همراه با فرمانده هوانیروز ارتش از آخرین دستاوردهای پایگاه چهارم هوانیروز دیدن کردند.

کد خبر 338486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.